A kormány 7,5 százalékos minimálbér-emelést javasolt, a garantált bérminimumra vonatkozóan pedig 6,5 százalékos emelést tart elképzelhetőnek - erről a Klubrádió számolt be csütörtökön. A személyi jövedelemadó csökkentésének köszönhetően a nettó minimálbér emelkedése így akár kétszámjegyű is lehet.
Akár 7,5 százalékkal is emelkedhet jövőre a bruttó minimálbér, a garantált bérminimum pedig 6,5 százalékkal emelkedhet a kormány javaslata alapján. A hírről a Klubrádió számolt be, a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF) keddi ülésén elhangzottak alapján. Ha ez a forgatókönyv valósulna meg, akkor a minimálbér összege bruttóban körülbelül 347 ezer, a garantált bérminimum pedig 397 ezer forint körül alakulna 2027-ben.
Változnak az adókulcsok is, lesz, aki kétszámjegyű emelkedésre számíthat
A minimálbér emelése mellett a személyi jövedelemadó csökkentése is hatással lesz a kisebb keresetűek bérére. A minimálbért keresők esetén a 15 százalékos adókulcs 9 százalékra csökken az ígéretek szerint, ez a 347 ezer forintos bruttó bérrel számolva csaknem 250 ezer forintos nettó keresetet jelentene az érintett munkavállalók számára.
Amint biztosat tudunk arról, hogy pontosan mennyi lesz a bruttó és a nettó minimálbér, illetve garantált bérminimum 2027-ben, megírjuk az oldalunkon.





