Tavasz

SZÉP Kártya egyenleg lekérdezés 2019: ez változott

Vrazsovits Rita Vrazsovits Rita
Pénzügyi szakértő
Frissítve: 2019-04-03 Létrehozva: 2019-01-21
2897250
Kép
SZÉP Kártya egyenleg lekérdezés

A béren kívüli juttatások átszervezése a SZÉP Kártyát is érintette. A legfontosabb változás, hogy 2019 januárjától a kártyát a három kibocsátó pénzintézetnek (OTP Bank, MKB Bank, K&H Bank) nem a munkáltatókkal, hanem a munkavállalókkal kell leszerződnie. A Bank360 összegyűjtött minden fontos információt a SZÉP Kártyával kapcsolatos változásokról, és az egyenleglekérdezés lehetőségéről.

 

SZÉP Alszámla lett a zsebekből

 

SZÉP Kártyát jelenleg három pénzügyi szolgáltatónál lehet igényelni:

  1. OTP Bank
  2. MKB Bank
  3. K&H Bank

Pénzintézettől függetlenül lépett életbe az a technikai jellegű módosítás, hogy a korábbi utalványszámlák, vagyis a zsebek funkióját alszámlák vették át, amelyek tulajdonképpen bankszámlák. Így a SZÉP Kártyán lévő keret a módosítás szerint már nem elektronikus utalványként funkcionál, hanem minden SZÉP Kártyával rendelkező munkavállalónak lesz három pénzforgalmi alszámlája, amire a munkáltató elküldi a keretet. A három alszámlára (szálláshely, vendéglátás, szabadidő) fogja tudni utalni ezentúl a munkáltató a támogatást.

 

További fontos változás, hogy ha még nincs SZÉP Kártyád, de igényelnél, akkor ezt minden esetben a banknál tudod megtenni, és nem a munkáltatónál. A SZÉP kártyán lejárt egyenleg  ezentúl nem fog eltűnni, de a bank havidíjat számol fel a lejárati határidőig fel nem használt összeg tárolásért.

 

A változások érintik a bankokat és a kártyatulajdonosokat is, így megnéztük mindhárom pénzintézetnél, hogy melyek azok a legfontosabb változások, amelyekre oda kell figyelned kártyatulajdonosként.

 

SZÉP Kártya adózás 2019-ben

 

Januártól gyökeresen átalakult a cafeteria rendszer: a munkáltatói juttatások közül csak a SZÉP-kártyára utalt támogatás számít kedvezményes adózással adható béren kívüli juttatásnak. Jó hír, hogy mindhárom alszámlára (vendéglátás, szállás, szabadidő) utalt juttatás után jár az adókedvezmény a munkáltatónak.

 

A közterhek nagyjából változatlanok, 34,22 százalékról 34,5 százalékra nőttek. A munkáltatóknak 2019-től 19,5 százalék szociális hozzájárulási adót kell fizetniük az eddigi 14 százalékos egészségügyi hozzájárulás helyett, valamint a 15 százalékos szja-fizetési kötelezettség is megmaradt. A munkavállalónak juttatott értéket viszont már nem kell felszorozni 1,18-cal.

 

A legfontosabb: szerződéskötés a kártyakibocsátóval

 

Ahogyan már fentebb is írtuk, a legnagyobb változás 2019 januárjától, hogy a kártyát kibocsátó bankoknak már nem a munkáltatókkal, hanem a munkavállalókkal kell szerződést kötniük. Attól függően, hogy melyik pénzintézethez tartozik a kártyád, eltérőek lehetnek a szerződéskötés körülményei. A legfontosabb információkat gyűjtöttük össze egy helyen.

 

Ha OTP SZÉP Kártyád van, erre figyelj oda

 

Ha 2019. január 5-ig megkötötted a szerződést az OTP-vel (akár személyesen, akár online), akkor nincs teendőd, január 6-án hatályba is lépett. Ha van SZÉP kártyád, de nem történt meg a szerződéskötés január 5-ig, akkor már csak személyesen van erre lehetőséged. A szerződéskötés után más teendő nincsen, a három alszámlán (vendéglátás, szálláshely, szabadidő) elérhetővé válik a munkáltató által utalt keret.

 

Ha még nincsen SZÉP Kártyád, de a munkáltatód ilyen típusú béren kívüli juttatást ad, akkor személyesen van lehetőség a szerződéskötésre. Fontos, hogy a szerződést csak akkor fogjátok tudni aláírni, ha nálad vannak a személyes okmányaid: szükséged lesz a személyi igazolványra, a lakcímkártyára és az adókártyára.

 

MKB SZÉP Kártya – kösd meg online a szerződést

 

Az MKB Banknál a technikai átállás az új rendszerre január 2. és január 6. között zajlott le, január 7-e óta minden SZÉP Kártyához kapcsolódó funkció a változások alapján működik. Az MKB Banknál a SZÉP Kártya kibocsátója korábban az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. volt, januártól viszont az MKB Bank Zrt. felel a plasztikokért, a munkavállalóknak már ezzel az intézménnyel kell leszerződniük.

 

Az MKB e-mailben vagy postai úton értesítette a kártyatulajdonosokat a változásról, valamint minden érintett kapott egy ajánlatot a SZÉP Kártya számlavezetéssel kapcsolatban, amit vagy elfogadnak vagy elutasítanak. Ha te is köztük vagy, akkor a következő teendők várnak rád.

 

Így tudod elfogadni az MKB SZÉP Kártya számlavezetési ajánlatát:

 

  1. Nyisd meg a http://www.mkbszepkartya.hu/ oldalt és lépj be a személyes tárhelyedre! A belépéshez az azonosítószámra lesz szükséged, ezt az MKB Szép Kártya bal oldalán, a 16 jegyű kártyaszám alatt találod. Ezenkívül a jelszót kell még megadnod.

  2. Fontos, hogy az ajánlat elfogadásához nem elég a tárhelyre történő belépés, ezután ténylegesen meg kell nyitni az MKB SZÉP Kártya számlavezetési ajánlatot, hogy létrejöjjön a szerződés, és megnyíljon a kártyához tartozó három alszámla, ahová a munkáltató fogja küldeni a támogatást.

  3. A szerződéses ajánlatot 2019. január 2-tól legkésőbb 2020. május 14-ig van lehetőséged megtekinteni és elfogadni vagy visszautasítani. Fontos, hogy a munkáltatói támogatás addig nem tud megérkezni a számládra, ameddig nem fogadod el az ajánlatot, és nem lép életbe a szerződés!

  4. Ha túl vagy az ajánlat elfogadásán, szólj a munkáltatódnak a szerződéskötésről! A munkáltatóknak külön Munkáltatói tárhely áll rendelkezésre, itt tudják megnézni a dolgozóik számára megnyitott számlaszámokat, de a kártyával kapcsolatos teendőket már nem nekik kell elvégezni, hanem a munkavállalónak, vagyis neked.

 

Az új szerződést online tudod a legegyszerűbben megkötni a személyes tárhelyeden, de ha a személyes ügyintézés híve vagy, akkor az MKB bankfiókjaiban is megteheted ugyanezt.

 

Ha nem szeretnéd elfogadni az ajánlatot, akkor azt az ajánlat postai átvételétől vagy a portálon való megnyitásától számított 15 napon belül jelezned kell az MKB Bank felé.

 

Ha az ajánlatot nem nyitod meg a tárhelyen, vagy a postai úton küldött ajánlatot nem veszed át, akkor e-mailben vagy telefonon keresztül tudod jelezni, hogy el szeretnéd-e fogadni az ajánlatot. Ha nem szeretnéd elfogadni, akkor nincs további teendőd, és nem lesz MKB SZÉP Kártyás számlád. Ha így döntesz, akkor a SZÉP Kártya rendszer működtetője 2020. május 31-ig továbbra is az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft marad. A kártyádat is változatlan feltételek mellett használhatod, és elköltheted a 2019. január 1-jén meglévő egyenleged, a juttatás évét követő második naptári év május 31-ig. Új juttatást viszont a munkáltatód már nem fog tudni utalni számodra.

 

Ha nem kaptál e-mailt, vagy adatváltozás miatt úgy gondolod, hogy nem jutott el hozzád az ajánlatról szóló információ, akár e-mailben, akár postai úton, vagy a személyes tárhelyre belépve akkor is el tudod fogadni az ajánlatot.

 

Ha nem látod a személyes tárhelyen az ajánlatot, és postai úton sem kaptad meg, pedig szerinted meg kellett volna, akkor az MKB Banknál tudnak segíteni, vagy e-mailben az ugyfel@mkbszepkartya.hu e-mail címen, vagy munkanapokon a 06 1 268-7272 telefonszámon.

 

A változások nem befolyásolják az MKB SZÉP Kártya használatát, illetve a kártyával való fizetés szabályai és a szolgáltatási helyek is változatlanok maradnak, a számlavezetés pedig ingyenes.

 

K&H Bank szép kártya teendők

 

2018. november 30-tól a K&H Csoportszolgáltató Kft.-től a K&H Bank Zrt. vette át a kártyák kibocsátását. A szerződéskötés 2018. december 1-jei hatállyal történt meg automatikusan, ha nem nyilatkoztál arról a bank felé, hogy nem szeretnél velük szerződést kötni.

 

Egyenleg lekérdezés - itt tudod megnézni, mekkora keret áll rendelkezésre

 

Attól függően, hogy melyik szolgáltatónál van a SZÉP kártya, az adott pénzintézet weboldalán belépve tudod ellenőrizni a SZÉP kártyád egyenlegét, mindössze néhány kattintással.

 

SZÉP kártya egyenleg lekérdezés

 

 

Az egyenleged lekérdezése mellett a SZÉP elfogadóhely keresővel ellenőrizheted, hogy hol tudsz fizetni az OTP SZÉP Kártyáddal.

 

  1. OTP
    Az OTP SZÉP Kártyád aktuális egyenlegét itt tudod lekérdezni. A belépést követően ezekre van lehetőséged az OTP felületén:
    • lekérdezheted a kártyaforgalmad,

    • igénybe veheted a bank kiemelt partnereinek az ajánlatait,

    • ellenőrizheted az adataidat,

    • rendelhetsz pótkártyát, ha az előzőt valami miatt le kellett tiltani,

    • kifizetheted a foglalókat, előlegeket,

    • módosíthatod az e-mail címedet és a jelszavadat is.

  2. MKB

    Az MKB Banknál az aktuális egyenlegedet megnézheted a Személyes tárhelyen és az applikációban is. A belépéshez az azonosítódra és a jelszavadra van szükség.

     

  3. K&H

    A K&H Banknál itt tudsz belépni a felületre, ahol megtalálsz minden fontos információt a változásokról, valamint az egyenleged is itt tudod lekérdezni. Ha éppen nem vagy internet közelben, akkor telefonon, a K&H TeleCentert tárcsázva tudod lekérni az egyenlegedet. Ezeket a telefonszámokat tudod hívni: +36 1 335 3355, +36 20 335 3355, +36 30 335 3355 vagy +36 70 335 3355, amelyik számodra szimpatikusabb. A hívásnál a 7-es menüpontot válaszd ki, ehhez tartozik a K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálata.

 


Nyaralást tervezel, de nincs elég pénz a SZÉP Kártyádon? A Bank360 személyi kölcsön kalkulátor segít megtalálni a legjobb megoldást! Hasonlítsd össze néhány kattintással a legkedvezőbb személyi kölcsön ajánlatokat, és válaszd ki a legjobbat!


 

A változás befolyásolja a meglévő egyenlegem?

 

Nem, a vásárlásoknál még a bankok technikai átállása idején nem kellett, hogy probléma merüljön fel. A SZÉP Kártyádon lévő összeget továbbra is ugyanúgy felhasználhatod a kijelölt helyeken. A Kártya használata továbbra is díjmentes.

 

Meddig lehet felhasználni a SZÉP Kártyán lévő egyenleget?

 

Szintén változott 2019 januárjától a SZÉP Kártyán lévő keret felhasználhatósága. Ha a munkavállaló a SZÉP Kártyájára feltöltött összeget a feltöltés évét követő második naptári év május 31-ig nem használja fel, akkor az nem kerül visszautalásra a munkáltatóhoz (korábban így volt), hanem az alszámlán marad, így továbbra is felhasználható marad. Erre az összegre viszont a vonatkozó jogszabály szerint köteles díjat felszámítani a kártyakibocsátó bank, melynek mértéke a fel nem használt pénzösszeg 3%-a havonta. Ez a szabály egyaránt vonatkozik a 2019-ben valamint az azelőtt feltöltött összegekre is.

Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text

Születési dátum