Nem kötelező a törlesztési moratórium, de ha tovább akarjuk fizetni a törlesztőrészleteket, azt jelezni kell a bankoknak. Egyre több pénzintézetnél van meg erre az egy kattintásos online folyamat, de sok helyen csak telefonon vagy üzenetben tudjuk jelezni a törlesztési szándékunkat a Bank360.hu gyűjtése szerint.
Több tízezer lakossági ügyfél kérte már a hiteltörlesztés folytatását, a bankok erre több csatornán is lehetőséget adnak - derül ki a Bank360.hu gyűjtéséből. A szakportál összehasonlításából kiderül: a legtöbb bank valamilyen online és/vagy telefonos csatornán várja azon lakossági ügyfelek jelentkezését, akik nem élnének a moratóriummal és tovább fizetnék a hitelüket. Aki egyelőre még nem tudja, hol jelezheti, ha tovább fizetné a törlesztőrészleteit a moratórium ellenére, az alábbi táblázatból tájékozódhat:
Azok, akik a Bank360.hu törlesztési moratórium kalkulátorával számolják ki, hogy mekkora lesz a várható kamatteher a szüneteltetés után, szintén néhány kattintással jelezhetik törlesztési szándékukat a kalkulátoron keresztül.
Mire van szükség, hogy az ügyfelek azonosíthassák magukat?
A netbankon keresztül leadott nyilatkozatok esetében az ügyfelek eleve azonosítva vannak és a telefonos ügyintézés során is azonosítják az ügyfeleket adataik alapján. Bankfiókban személyes okmányokra, illetve a hitelszerződés adataira van szükség.
A Takarékbank tájékoztatta a portált: magánszemély esetén az adós neve, születési helye és ideje, valamint a kölcsön típusa, lejárta és ügyletazonosítója szükséges a nyilatkozathoz, amelynek sablonját le lehet tölteni a bank honlapjáról.
A K&H Bank az azonosítással kapcsolatban azt kérte, hogy az ügyfelek lehetőség szerint a hitelük azonosító számát tüntessék fel, amennyiben üzenetet írnak.