Nincs kegyelem: jövőre is annyit kell fizetni a cégautók után, mint amennyit a kormány az extraprofitadós rendeletben júliustól 2022 végéig bevezetett. Ezzel tartósan megduplázódik a cégautók közterhe.
A kormány június 4-én fogadta el és hirdette ki az extraprofitadókról szóló rendeletét. Ezek ugyan jellemzően meghatározott szektorokat terhelő adók, de a jogszabály a minden cégre vonatkozó cégautóadó mértékét is jelentősen megemelte. Amíg azonban a konkrét ágazatokat terhelő extra adókat (egyelőre) 2022-re és 2023-ra vezette be a kormány, a cégautóadót ebben a rendeletben csak júliustól 2022 végéig duplázta meg.
Ahogy azonban Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a napokban utalt rá, lesznek olyan közterhek, illetve adóemelések az extraprofitadós rendeletben kihirdetettek közül, amelyek nemcsak 2022-re és 2023-ra, hanem tartósan is velünk maradnak.
A pénzügyminiszter által a jövő évi költségvetéshez kapcsolódóan beterjesztett törvényjavaslat szerint a megemelt cégautóadó már biztosan ezek egyike lesz. A törvénytervezet ugyanis már időhatár nélkül tartalmazza azokat az adótételeket a cégautókra, amelyeket az extraprofitadók között bevezettek 2022-re.
E szerint a cégautóadó összege a jármű teljesítményétől és környezetvédelmi besorolásától függően az alábbiak szerint alakul 2023-ban (is). 50 kW-s teljesítményig jelenleg még havi 7700-16500 forintot kell fizetni, ami júliustól és 2023-tól is 14000-30500 forintra nő. A legmagasabb, 120 kW feletti teljesítménynél pedig 22000-44000 forintról 41000-81000 forintra emelkedik a környezetvédelmi besorolástól függően. Az új adómértékek 2022 júliusától 2022 végéig, és a törvényjavaslat biztosra vezető elfogadása esetén 2023-tól így alakulnak az egyes kategóriákban a jármű teljesítményétől függően: