Az elmúlt hetekben bizonyossá vált, hogy messze van még a teljes kilábalás a koronavírus-járványból, sőt, napról napra dőlnek meg a halálozási és fertőzöttségi rekordok. Továbbra is nagyon fontos, hogy csak a legszükségesebb esetekben keressük fel az olyan zsúfoltabb helyeket, mint amilyen egy bankfiók is lehet.
Adódhat azonban olyan helyzet, amikor az ügyintézés nem várhat, például ha kölcsönre van szükségünk. Példáért nem kell messzire menni, sokan lakás- és felújítási céljaikhoz keresnek finanszírozást, akár az otthonfelújítási támogatás és hitel mellé vagy helyett.
Mára több bank áthidalta ezt a problémát és teljesen digitálisan, akár számítógépen vagy okostelefonon keresztüli hitelfelvételt tett lehetővé. A Bank360 személyi kölcsön kalkulátorával kizárólag azokra a pénzintézetekre is szűrhetünk lenyitva a “További beállítások” ablakot és kijelölve az “Igénylés csak videóazonosítással” pontot , amelyek száz százalékban online, videóazonosításon alapuló kölcsönigénylést kínálnak. A kalkulátorban szereplő pénzintézetek közül jelenleg három kínál teljesen online személyi kölcsönt.
Cofidis: videós ügyintézővel vagy önállóan
Ilyen például a Cofidis, ahol videóhíváson keresztül egyeztethetünk az ügyintézővel. Az igénylés bármikor megkezdhető az év minden napján. A pénzintézetnél háromféle módon szerződhetünk: elektronikus aláírással, szóbeli szerződéskötéssel vagy papíralapú aláírással.
Az igénylés egy kalkulációval kezdődik, majd egy gyors előminősítés követi. A szerződéstervezetet emailben kapjuk meg. Ha szimpatikus, videóchaten keresztül folytathatjuk az igénylést minden hétköznap 8 - 20 óra között. Ehhez szükség lesz az érvényes okiratainkra és arra, hogy a videós azonosítás után feltöltsük a hitelbírálathoz szükséges dokumentumainkat, mint például a jövedelemigazolás. A beszélgetés során szóban kell elfogadnunk a szerződést és nyilatkozatot tennünk.
Ezek után a Cofidis elvégzi a bírálatot és annak eredményéről emailben tájékoztat, majd 24 órán belül folyósítja az összeget.
Ha elektronikus aláírást választunk, a pénzintézet feltölti a Cofidis felhasználói fiókunkba a kölcsönszerződést, amit digitálisan aláírva kell visszajuttatnunk, míg papíralapú aláírásnál a feltöltött dokumentumot kell kinyomtatnunk, aláírnunk és az aláírt változatot feltöltenünk.
Az igénylés mobilon, tableten, desktopon és notebookon is működik, ráadásul ha nincs szükségünk segítségre, önállóan is feltölthetünk minden dokumentumot és nyilatkozhatunk az Önkiszolgálón keresztül. A Cofidisnél ezen a módon nem csak személyi kölcsönt, de áruhitelt is igényelhetünk.
CIB Bank: mobilon akár 7 perc alatt
A CIB Banknál weboldalon keresztül is indíthatunk teljesen online hiteligénylést, ennek feltétele a bankszámlanyitás. A folyamat során van lehetőségünk hitelfedezeti biztosítást is hozzáadni a csomaghoz. A szerződéskötés videóchaten történik, és szükséges a folyamathoz a mobilkészülékünk is, mivel a szerződés aláírása és hitelesítése SMS-kód segítségével történik.
A bank meglévő ügyfelei, akik a mobilbankot is használják és a jövedelmük is a CIB-es számlára, egy egyszerű folyamaton keresztül tudnak okostelefon segítségével is kölcsönt igényelni: az egész folyamat a háttérrendszerek működése esetén (például KHR-lekérdezés), akár kevesebb mint 10 perc alatt is elvégezhető.
OTP Bank: netbanki regisztráció és számlanyitás szükséges
Ahhoz, hogy az OTP Banknál igényelhessünk teljesen online személyi kölcsönt, nyitnunk kell egy folyószámlát, és szükség lesz egy gyors internetbanki regisztrációra is (a költségekhez érdemes előbb összehasonlítani a bankszámlákat).
Ezek után az új OTP internetbankon keresztül bejelentkezve indíthatjuk az online igénylést, ami nagyjából 30 percet vesz igénybe. A folyamat során meg kell adnunk, hogy mekkora összeget és milyen futamidővel vennénk fel, így megismerhetjük a kalkulált kölcsön részleteit. Aztán meg kell adnunk a jövedelmi helyzetünkkel és más hiteleinkkel kapcsolatos adatokat, amely alapján a bank készít egy előbírálatot. Ha jogosultak vagyunk, alternatívaként Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitelt is kínál a bank. Ezt követően el kell fogadnunk az igényléssel a Központi Hitelinformációs Rendszerrel kapcsolatos nyilatkozatokat, majd pontosítjuk a személyes adatainkat és a munkaviszonyunkkal kapcsolatos adatokat.
A folyamat utolsó lépéseként a szükséges igazolások feltöltésével megkezdődik a hitelbírálat, amelynek eredményéről értesítést kapunk. A szerződést egy SMS-kóddal, mobilbanki értesítéssel vagy QR-kóddal hagyhatjuk jóvá.
Az OTP Banknál lehetőségünk van arra, hogy a fiókban megkezdett igénylést online fejezzük be és fordítva, online igénylés során pedig bármikor elmenthetjük a folyamatot és visszatérhetünk az igényléshez.
Fontos, hogy akiknek már van számlájuk és a régi internetbankot használják, mindenképpen regisztrálniuk kell az új netbankba. A regisztráció a “Személyi kölcsön” menüpontból is indítható.
K&H Bank: akár mobilbankban is
A K&H Banknál is szükséges a netbanki vagy mobilbank szerződés megléte és egy folyószámla, amelyre legalább 6 hónapja érkezik a jövedelmünk, ha online akarunk igényelni kölcsönt. K&H Személyi kölcsönt 5 millió forintig, K&H Kiemelt Személyi kölcsönt 7 millió forintig igényelhetünk online.
A K&H ígérete szerint mobilon nagyjából 5 perc az igénylési folyamat. A korábbiakhoz hasonlóan szintén a kalkulátoron kell megadnunk az igényelni kívánt kölcsön adatait, majd el kell olvasnunk a tájékoztatókat. Ez után a hitelbírálathoz szükséges személyes és jövedelmi adatokat kell megadnunk. A KHR-rel kapcsolatos nyilatkozatokat is el kell fogadnunk. Ekkor a bank nagyon rövid idő alatt elbírálja a kérelmet és tájékoztat az eredményről. Már csak át kell néznünk a szerződéssel kapcsolatos tájékoztatókat és a tervezetet, és ha elfogadjuk, PIN-kódunkkal vagy ujjlenyomatunkkal írhatjuk alá. A kölcsön összege pár percen belül a számlán lesz.
Internetbankon keresztül gyakorlatilag ezzel megegyező a folyamat. Itt az aláírás SMS-kóddal történhet vagy mobiltoken segítségével.