• Hitelek
  • Támogatások
  • Bankszámlák
  • Megtakarítások
  • Vállalat
  • Hitelkalkulátor
Hír

Már a telefonos ügyfelek hangulatát is elemezte egy bank, de sokba fájt neki

2022-04-06|Frissítve: 2022-04-06

A telefonos banki ügyintézésnél nem győzzük hallgatni, hogy a beszélgetést felveszik és megőrzik. Most az is kiderült, mi mindent kezdhetnek vele. Az egyik hazai bank már a hangulatunkat is elemezte egy szoftverrel, de ráfázott. 

 

Rekord összegű, 250 millió forintot büntetést szabott ki a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) tavaly egy meg nem nevezett bankra - adta hírül a HSWS.hu szakportál. Az ügy a NAIH éves jelentéséből derült ki, de azt a hatóság nem közölte, melyik bankot bírságolta meg. Mindenesetre ez az első olyan ügy Magyarországon, amely mesterséges intelligencia jogszerűtlen használata miatt végződött jelentős bírsággal.

 

A pénzintézet az ügyfélszolgálati hívások rögzített hanganyagát automatikusan elemezte, és az elemzések eredményét felhasználva állapította meg, hogy melyik elégedetlen ügyfelet kell visszahívni. A rendszer megvizsgálta a beszélő érzelmi állapotát, és egyéb jellemzőket, továbbá felhasználták az ügyfélszolgálati munkatárs munkájának minősítésére is.

 

A mesterséges intelligenciával elemezték a megadott lista szerinti kulcsszavak, valamint a beszélő érzelmi/hangulati állapota is. A felismert kulcsszavak és érzelmek eredményét is hívásonként az adott beszélgetésekhez kapcsolva tárolták. A hangelemző szoftver a hívásokról sorrendet állított fel, amely egy javaslat arra, hogy melyik érintettet szükséges elsődlegesen visszahívni - derül ki a HSWS cikkéből.

 

A NAIH arra utasította az érintett bankot, hogy módosítsa adatkezelési gyakorlatát. Mivel erre semmilyen jogalapja sincs, a hangelemzés során az érzelmeket ne elemezze, és az adatkezeléssel kapcsolatban az érintettek jogait megfelelően biztosítsa, különösen a megfelelő tájékoztatás és tiltakozás jogát.

 

Az ügy precedens lehet a többi hazai banknak is, hiszen ilyen szoftvereket ők is tudnak használni, de ezt csak akkor tehetik, ha erről előzetesen tájékoztatják az ügyfeleket, és jóváhagyást kérnek tőlük. Mindenesetre fel kell rá készülnünk, hogy egy mindennapi ügyfélszolgálati beszélgetésünket már a mesterséges intelligencia elemzi, és ha jónak látja, már jön is a visszahívás. Ennek persze lehetnek előnyei, hiszen a gép kimutatja azt a banknak, hogy elégedetlenek voltunk, amit egyébként nem tudna meg. Ezt viszont csak akkor tudhatja meg, ha mi is így akarjuk. 

 

Promóció

Kapcsolódó cikkek

Már telefonszám alapján is utalhatunk pénzt
2020-08-19

Már telefonszám alapján is utalhatunk pénzt

Az azonnali fizetési rendszer egyik előnye, hogy nem csak másodpercek alatt tudunk belföldi forint számlák között pénzt küldeni, hanem ezt számlaszám helyett akár másodlagos számlaazonosítók alapján is utalhatjuk.

Elolvasom
Banki ügyintézés online időpontfoglalással: hová lehet leggyorsabban bejutni?
2022-03-24

Banki ügyintézés online időpontfoglalással: hová lehet leggyorsabban bejutni?

Az online időpontfoglalás lehetősége mindenhol leegyszerűsíti és felgyorsítja az ügyintézést. A hazai bankok közül jelenleg csak a kiterjedt fiókhálózatúak kínálnak lehetőséget az online időpontfoglalásra, a netes ügyintézés lehetősége viszont teljesen általánosnak számít az egyszerűbb ügyeknél, ami részben a covid-19 egyik utóhatása. Cikkünkben annak jártunk utána, hogy melyik banknál lehet legegyszerűbben időpontot foglalni, ha egy összetettebb ügy elintézése a cél.

Elolvasom
Bank360Bank360 - Első lépés a jó döntéshez
Személyi kölcsönLakáshitelBankszámlaUtasbiztosítás
Bank360 - Első lépés a jó döntéshezBank360 - Első lépés a jó döntéshez
Lakáshitel
500 000 Ft100 000 000 Ft
2 év30 év
Bank360 Utasbiztosítás
Hasonlítsd össze a biztosítók utasbiztosítási ajánlatait és kösd meg online
Írd be és válaszd ki, hova utazol!

Legfrisebb hírek

Bankon belül szeretne jobb számlacsomagot? Ha online váltana, nem lesz könnyű dolga
2025-04-11

Bankon belül szeretne jobb számlacsomagot? Ha online váltana, nem lesz könnyű dolga

A legtöbb banknál csak a bankfiókban lehet számlacsomagot módosítani. A korszerűtlen, évtizedek óta változatlan számlacsomagok viszont általában drágábbak, az ügyfelek mégsem lépnek a nehézkes ügyintézés miatt.

Elolvasom
Több milliós hitel a nyugdíjpénztártól? Lehetséges!
2025-04-11

Több milliós hitel a nyugdíjpénztártól? Lehetséges!

A nyugdíjpénztárak nem csak az időskori pénzügyi biztonság megteremtésében tudnak segíteni. Még a tagok közül is kevesen tudják, hogy akár több milliós kölcsönt is felvehetnek a pénztáruktól kedvező feltételekkel. Megmutatjuk, hogyan.

Elolvasom
Pár száz forintot kapnak vissza a bankszámlás ügyfelek
2025-04-10

Pár száz forintot kapnak vissza a bankszámlás ügyfelek

Minden bank önkéntesen vállalta, hogy nem hajt végre idén inflációs díjemelést vagy ha már megtette, visszavonja azt. Az ügyfelek átlagosan néhány száz forintot kapnak vissza ezzel, de ennél többet is spórolhatnának, ha tudatosabban választanának bankszámlát.

Elolvasom