Bank360
  • Hitelek
  • Támogatások
  • Bankszámlák
  • Megtakarítások
  • Vállalat
  • Hitelkalkulátor
Tipp & tanács

Banki ügyintézés online időpontfoglalással: hová lehet leggyorsabban bejutni?

2022-03-24|Frissítve: 2022-04-06

Az online időpontfoglalás lehetősége mindenhol leegyszerűsíti és felgyorsítja az ügyintézést. A hazai bankok közül jelenleg csak a kiterjedt fiókhálózatúak kínálnak lehetőséget az online időpontfoglalásra, a netes ügyintézés lehetősége viszont teljesen általánosnak számít az egyszerűbb ügyeknél, ami részben a covid-19 egyik utóhatása. Cikkünkben annak jártunk utána, hogy melyik banknál lehet legegyszerűbben időpontot foglalni, ha egy összetettebb ügy elintézése a cél.

 

Budapest Bank

A néhány nap múlva megszűnő Budapest Banknál közvetlenül nincs lehetőség időpontfoglalásra, a lehetőség viszont adott azok számára is, akik nem a bank ügyfelei. A bank weboldalán keresztül az adatok megadása az első lépés, ami után a banki ügyintézést kell kiválasztani. Az időpontfoglalás-kérés beküldése után a bank egyik munkatársa fog bennünket telefonon keresni, ekkor van lehetőség véglegesíteni az időpontot. A Budapest Bank és az MKB Bank 2022. március 31-én esedékes fúziójával kapcsolatban ezen az oldalon lehet olvasni.

 

Cetelem

A Cetelemnél telefonos és online ügyintézés van, mivel fiókhálózata nincs a pénzintézetnek. Abban azonban segítenek, hogy mikor érdemes őket keresni a különböző csatornákon. Grafikonon jelzik, hogy milyen napokon és milyen napszakban van kisebb, illetve nagyobb forgalom.  

 

CIB Bank

Ha a CIB Bank valamelyik fiókjába szeretnénk online időpontot foglalni, az első lépés a hozzánk legközelebb eső bankfiók kiválasztása, ebben a helymeghatározás bekapcsolása is segít. Ezután naptárban nézhetjük meg, hogy melyik az a nap, amikor leghamarabb foglalhatunk időpontot, emellett azt is külön jelezhetjük ha délutáni időpontot szeretnénk. Ha a nap és a napszak megvan, akkor lehet kiválasztani a szolgáltatást. A véglegesítés előtti utolsó lépés az elérhetőségi adatok megadása. 

Cofidis

A Cofidis a Cetelemhez hasonlóan az online ügyintézést preferálja, mivel fiókhálózattal ők sem rendelkeznek. Személyes ügyintézésre egy budapesti helyen van lehetőség. 

 

Erste Bank

Az Erste Bankba a weboldalon keresztül van lehetőség online időpontot foglalni, a George jelenleg nem kínálja fel ezt az opciót. Elsőként a CIB-hez hasonlóan a fiók kiválasztása történik, ezután kell megadni a nevet, az elérhetőséget és azt, hogy miért szeretnénk ellátogatni a fiókba. Négy kategória közül lehet választani (jelzáloghitel, lakossági, mikrovállalati és társasházi, prémium). A foglalás megerősítése után kapunk egy e-mailt, amelyben lesz egy számsor. Ezt kell a fiókba érkezéskor beütni a számsorhúzó automatába. Erre a foglalt időpont előtt legkorábban 15 perccel van lehetőség, illetve a sorszám 15 perccel a foglalt időpont után törlődik.

 

Az Erste Banknál pénztári ügyintézéshez nem lehet online időpontot foglalni. Az ATM-eknél 2 millió forintig vagy 2 000 euróig van lehetőség befizetésre vagy készpénzfelvételre. Ennél magasabb összeg kivétele esetén a TeleBankot kell hívni, a +36 1 298 0222 telefonszámon.

 

Gránit Bank

A Gránit Bank az online ügyfélfogadást részesíti előnyben. Videóhívásra hétköznap reggel 8 és este 21 óra között van lehetőség, emellett szombatonként, 10-18 óra között is lehet hívni a bankot. Hétvégén korlátozott ügyintézésre van lehetőség, elsősorban akkor fogadják ilyenkor a hívásokat, ha bankszámlát szeretne nyitni egy ügyfél. 

 

K&H Bank

A K&H Bank weboldalán bárki foglalhat időpontot. Első lépésként azt kell megadni, hogy magánszemélyként vagy vállalkozásként szeretnénk bejelentkezni, ezután következik a szolgáltatás kiválasztása - itt is meg lehet adni, hogy már meglévő szolgáltatással kapcsolatban szeretnénk ügyet intézni, vagy új szerződést szeretnénk kötni. A számunkra ideális bankfiókot ezután egy listából választhatjuk ki, majd megkapjuk a legközelebbi szabad időpontokat is. A folyamat végén az elérhetőségi adatokat kell még megadni, illetve egy pipával jelezhetjük, hogy ügyfelei vagyunk-e már a K&H Banknak. A véglegesítés után e-mailben kapunk visszajelzést az időpontfoglalásról.  

MKB Bank

Az MKB Banknál egyrészt lehetőség van online időpontot foglalni, másrészt elérhető az úgynevezett okos sor funkció is, ami annak is ismerős lehet, aki járt már gyorsfodrászatban. Utóbbi működése az alábbi:

 

  1. Kiválaszthatjuk, hogy budapesti vagy vidéki fiókba szeretnénk foglalni időpontot.
  2. Kiválaszthatjuk egy listából a szimpatikus fiókot. 
  3. Kiválaszthatjuk a szolgáltatást.
  4. A választott szolgáltatástól függően eldönthetjük, hogy online időpontot foglalunk, vagy azonnal beállunk a sorba. Utóbbi esetben azt is látjuk, hogy a választott fiókban még hányan várakoznak előttünk. 
  5. Megadhatjuk az elérhetőséget (a rendszer első használatánál egy SMS-ben kapott ellenőrző kódra is szükség van).
  6. Kapunk egy digitális sorszámot. 
  7. Egy órával a sorra kerülés előtt SMS-ben értesít bennünket a bank. Ennyi időnk van arra, hogy megérkezzünk a fiókba. Ha késünk, akkor az utánunk következő ügyfelet fogják szólítani, de utána mi is sorra kerülhetünk, hacsak nem késünk 15-20 percnél többet.
  8. A kapott SMS-ben lévő linkre kattintva vagy a sorszámhúzó automatánál jelezhetjük, hogy megérkeztünk. (Arról, hogy mikor nem tanácsos SMS-ben érkező linkre rákattintani, ebben a cikkben írtunk bővebben.)

 

Sorbanállásnál előfordulhat, hogy azt az üzenetet kapjuk, hogy a sor le van zárva. Ezt azt jelenti, hogy azon a napon már nem fogunk sorra kerülni. Ilyenkor választhatjuk az időpontfoglalást, vagy beállhatunk a sorba másnap reggel.

 

OTP Bank

Az OTP Bankban már nemcsak a weboldalon lehet időpontot foglalni, hanem a mobilbankban is. A lehetőség az alábbi szolgáltatásokat érinti: 

 

 

Az internetbankban a Fióki időpontfoglalás menüpontot kell megkeresni, ezután az alábbi a foglalás menete: 

 

  1. Kiválaszthatjuk, hogy milyen ügyben szeretnénk időpontot foglalni.
  2. Kiválaszthatjuk a bankfiókot és az időpontot.
  3. Ellenőrizzük az adatokat és kérhetünk emlékeztetőt (ez SMS-ben fog érkezni az időpontot megelőző napon).
  4. Foglalás véglegesítése

 

A foglalás módosítható és lemondható. Az új internetbankban értelemszerűen azok tudnak időpontot foglalni, akik már szerződésben állnak a bankkal. Akik még nem az OTP ügyfelei, azoknak a bank weboldalán érhető el ez a funkció. A fiók kiválasztásánál már előre láthatjuk, hogy melyik fiókban melyik a legkorábbi szabad időpont. A Megnézem az időpontokat gombra kattintva megjelennek a szabad időpontok. Ezután már csak a nevünket és az elérhetőségünket kell megadni a foglalás véglegesítéséhez.

Raiffeisen Bank

A Raiffeisen Bank szintén a weboldalon kínál lehetőséget az időpontfoglalásra. A választható banki szolgáltatások: 

 

  • széf szolgáltatás, 
  • lakossági fedezetes hitelek és támogatások, 
  • egyéb banki szolgáltatás.

 

Ezeken belül lehet választani az alkategóriák közül is. A bankfiók kiválasztása után jelennek meg a szabad időpontok, amelyek közül választani lehet. 

 

Ha kiválasztottuk, hogy milyen ügyet mikor és hol szeretnénk intézni, akkor a személyes adatok megadása következik, és itt lehet azt is jelezni, ha már a Raiffeisen Bank ügyfelei vagyunk. Az elérhetőségi adatok mellett írhatunk a bank számára egy maximum 2000 karakteres megjegyzést is - ez segíthet az ügyintézőnek felkészülni a személyes ügyfélfogadásra.

 

Pénztári szolgáltatásokra a Raiffeisen Banknál időpont foglalása nem lehetséges, nagy összegű készpénz felvétel bejelentésére telefonon keresztül van lehetőség. 

 

UniCredit Bank

Az UniCredit Banknál hasonló elven működik az online időpontfoglalásos rendszer, mint az MKB Bank, néhány kisebb különbség azonban akad. Ugyanúgy elérhető az okos sor szolgáltatás.

 

  1. Kiválaszthatjuk, hogy budapesti vagy vidéki fiókba szeretnénk foglalni időpontot.
  2. Kiválaszthatjuk egy listából a szimpatikus fiókot. 
  3. Kiválaszthatjuk a szolgáltatást.
  4. A választott szolgáltatástól függően eldönthetjük, hogy online időpontot foglalunk, vagy azonnal beállunk a sorba. Utóbbi esetben azt is látjuk, hogy a választott fiókban még hányan várakoznak előttünk. 
  5. Megadhatjuk az elérhetőséget (a rendszer első használatánál egy SMS-ben kapott ellenőrző kódra is szükség van).
  6. Kapunk egy digitális sorszámot. 
  7. Egy órával a sorra kerülés előtt SMS-ben értesít bennünket a bank. Ennyi időnk van arra, hogy megérkezzünk a fiókba. Ha késünk, akkor az utánunk következő ügyfelet fogják szólítani. Az UniCredit Banknál az időkorlát túllépése esetén újra be kell állnunk a sorba.
  1. A kapott SMS-ben lévő linkre kattintva jelezhetjük, hogy megérkeztünk. Az érkezés jelzése után az UniCredit Banknál a tanácsadó kimegy a bejárathoz, és a kapott sorszám alapján fog bennünket szólítani. A járványhelyzet miatt a várakozásra jelenleg a fiókon kívül van lehetőség. 
Promóció

Kapcsolódó cikkek

Olcsóbb lehet az online személyi kölcsön igénylés
2018-11-30

Olcsóbb lehet az online személyi kölcsön igénylés

Gyorsaság, egyszerűség, kényelem: a bankok az elmúlt években ezeket a fogalmakat helyezték előtérbe, és a kedvező kamatozás mellett már a hiteligénylés folyamatának a leegyszerűsítésével is igyekeznek meggyőzni az ügyfeleket arról, hogy őket érdemes választani.

Elolvasom
Ez a nem semmi: mától olyat láthatsz a bankolásban, ami eddig még nem volt
2017-07-20

Ez a nem semmi: mától olyat láthatsz a bankolásban, ami eddig még nem volt

Az MKB meglépte azt, amire olyan sokan vártak: a mai naptól a bankfiók közelébe sem kell mennünk, az interneten, videóchaten keresztül nyithatunk bankszámlát a pénzintézetnél. Ha ez nem lenne elég, az egészet megfejelték egy 0 forintos számlával is.

Elolvasom
Az öt legfontosabb változás a bankolásban 2021-től
2020-12-30

Az öt legfontosabb változás a bankolásban 2021-től

A koronavírus-járvány még 2021-ben is hatással lesz a pénzügyekre, a pandémiás helyzet várható javulásával azonban a bankok is több erőforrást tudnak az egyéb fejlesztésekre fordítani, új szolgáltatások, személyre szabható online megoldások jöhetnek. Januártól már nem lesz szükségünk készpénzre, amikor vásárolni megyünk, az internetes bankkártyás vásárlások pedig még biztonságosabbak lesznek. A fogyasztási hiteleknél megszűnik a THM-plafon, a személyi kölcsönöknél azonban jönnek a fogyasztóbarát hitelek.

Elolvasom
Már a telefonos ügyfelek hangulatát is elemezte egy bank, de sokba fájt neki
2022-04-06

Már a telefonos ügyfelek hangulatát is elemezte egy bank, de sokba fájt neki

A telefonos banki ügyintézésnél nem győzzük hallgatni, hogy a beszélgetést felveszik és megőrzik. Most az is kiderült, mi mindent kezdhetnek vele. Az egyik hazai bank már a hangulatunkat is elemezte. 

Elolvasom