A Mastercardnál már egy ideje elérhetők azok az azonosítási megoldások, amelyek során biometrikus adataink segítségével hagyhatjuk jóvá a mobiltelefonos (vagy bármilyen, NFC-vel ellátott okoseszközzel történő) fizetést, azaz ujjlenyomattal, írisz-szkennerrel, de akár egy szelfivel is hitelesíthetjük a tranzakciót a boltban. Ez azt jelenti, hogy a fizikai üzletben, például egy bolti fizetésnél nem kell észben tartanunk a PIN-kódunk, hiszen nem jelszavakra és kódokra kell támaszkodnunk, hanem arra, ami már eleve csak ránk jellemző, mint például az ujjlenyomat.
Ez ugye részben nem akkora meglepetés, hiszen egyes bankoknál már most elérhető, hogy mobilkészüléken keresztül fizessünk például egy érintéssel. Ilyen esetben a készülék feloldása maga a hitelesítés. A széleskörű elterjedése ennek az innovatív megoldásnak azonban csak 2019. tavaszán várható. Ekkor válik kötelező érvényűvé az úgynevezett PSD2 uniós irányelv, ami innovatív környezetet teremt a pénzügyi szektorban is, így a bankok is kénytelenek lesznek nyitni az újdonságok iránt, aminek a legtöbben örülnének. A Mastercard hitelesítési megoldását Identity Checknek hívják, ez az, amelyet 2019-től a bankok is használhatnak. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók biometrikus adataikat, például az ujjlenyomatukat, íriszüket, vagy arcukat használják az online vásárlás vagy banki ügyintézés hitelesítése során.
Fizess a lehető leggyorsabb módon addig is, amíg vársz a szelfis hitelesítésre! A Bank360 bankszámla kalkulátorával megtalálhatod a leginnovatívabb bankszámlákat mobilfizetéssel vagy érintőkártyával, de akkor is összehasonlíthatod a legjobb ajánlatokat, ha nem vagy egy digitális fenegyerek és a hagyományos megoldásokat kedveled.
Az Oxfordi Egyetem és a Mastercard közös kutatásából kiderül, hogy a vásárlók túlnyomó többsége (93 százaléka) részesíti előnyben a biometrikus fizetést a hagyományos, PIN-kódos megoldással szemben. E mellett a banki szakemberek is szívesen fogadnák el ezeket a megoldásokat, a megkérdezettek 92 százaléka volt nyitott az ilyen jellegű szolgáltatásra. Ráadásul a bankok szerint sokkal valószínűbb, hogy egy vásárló befejezi a vásárlást, amikor biometrikus hitelesítést használ. A hagyományos megoldásokkal szemben (SMS-ben küldött egyszeri jelszó) a biometrikus hitelesítés 70 százalékkal csökkenti annak valószínűségét, hogy a vásárló megszakítja a fizetési folyamatot.