Fogyasztóbarát lakásbiztosítás

Újabb fogyasztóbarát lakásbiztosítást jelentett be az MNB

Fogyasztóbarát lakásbiztosítás

Újabb fogyasztóbarát lakásbiztosítást jelentett be az MNB

Bank360 tartalom
2021-02-21 Frissítve: 2021-02-19
2021-02-21
12589028

A Magyar Nemzeti Bank újabb minősített fogyasztóbarát terméket bírált el, ezúttal a lakásbiztosítások piaca bővülhetett a Groupama Biztosító jóvoltából - derül ki a Magyar Nemzeti Bank közleményéből. Ezzel a Groupama a negyedik a piacon, aki ilyen típusú szolgáltatást kínálhat az ügyfeleknek.

 

A Groupama Biztosító lakásbiztosítása is elnyerte a minősített fogyasztóbarát jelzőt, így az ügyfelek már négy fogyasztóbarát otthonbiztosítás közül választhatnak. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) tájékoztatása szerint egy további biztosító pályázatának elbírálása zajlik, emellett pedig több piaci szereplő is tervez pályázni a közeljövőben. Rövidesen így a minősített otthonbiztosítások széles körben elérhetővé válhatnak, sőt a továbbiakban ezek adhatják az új értékesítések jelentős részét - írja közleményében a jegybank.

 

Milyen előnyei vannak a fogyasztóbarát lakásbiztosításnak?

 

A fogyasztóbarát otthonbiztosítások ugyanakkora díjért magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleknek, fölösleges többletszolgáltatások és -kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon. Az MNB pénzügyi stabilitási és fogyasztóvédelmi szempontból is fontosnak tartja, hogy a lakásbiztosítások piacán élénküljön a mai lanyha verseny az ügyfelekért.

 

A fogyasztóbarát otthonbiztosítás alapcsomagja elemi károkra, s egyéb, a háztartásokat egzisztenciájukban alapvetően veszélyeztető tipikus kockázatokra nyújt fedezetet. Az alapcsomaggal kapcsolatos káresemények tartalmát az MNB egységesen, kötelezően határozta meg a biztosítóknak. Kiegészítő fedezetként a lakáshoz közvetlenül kapcsolódó, gyakoribb káresemények is biztosíthatók, amelyek egységes megnevezését a jegybank határozta meg. Ezeken túl további káresemények biztosítására is vállalkozhat az adott biztosító.

 

A biztosítóval való kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan is végezhető. Az ügyfél egzisztenciális helyzetét fenyegető károk esetén a biztosítók rendkívüli kárfelmérési és kárrendezési eljárást alkalmaznak. A kárrendezés időtartama 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5, e fölött 10 munkanap lehet csak. A lakásbiztosítás (a megkötése utáni 3. negyedévtől) 3 havonta igény szerint bármikor felmondható.

Kapcsolódó cikkek

Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text

Születési dátum

bezárás Köszönjük, a választott bank hamarosan keresni fog Téged!
Értékeld a Bank360-at!