A lakáshitelek után a lakásbiztosításoknál is megjelenik az ügyfeleket segítő MNB-s minősítési rendszer. Kiderültek a részletek.
“Az MNB két éve elsőként a lakáshitelnél vezette be sikeresen a fogyasztóbarát minősítési rendszert, amelyet most második lépésként kiterjeszt az otthonbiztosításokra. Ezzel támogatja az egységes minimum feltételeknek megfelelő, jól összehasonlítható és fogyasztóbarát szolgáltatást nyújtó pénzügyi termékek terjedését.” - írja a Magyar Nemzeti Bank az újonnan kialakított rendszerről.
A Minősített Fogyasztóbarát Lakáshiteleknél már bevált rendszer segíti az ügyfeleket az ideális lakásbiztosítási termékek kiválasztásában:
-
könnyebb ezeket a termékeket összehasonlítani
-
a védjegyet megszerzett biztosítások biztos, hogy magas színvonalúak
-
egyszerűbb és gyorsabb az ügyintézésük
Ekkortól válogathatunk a fogyasztóbarát biztosítások között
A biztosítók 2020. január 10-től pályázhatnak a minősítés megszerzésére termékeikkel. Az első védjegyekkel ellátott biztosításokra jövő év első negyedévétől tudnak majd szerződni az ügyfelek.
Ezek a fogyasztóbarát lakásbiztosítás jellemzői
A jegybank célja többek között a minősítéssel, hogy egyszerűbb legyen a kárrendezés és az ügyintézés, ezért az MFO minősítéssel rendelkező biztosítások mindegyikénél lehetőség lesz teljesen digitális kommunikációra a tájékoztatások kérésétől, a nyilatkozatok és kárrendezési dokumentumok beadásán át egészen a szerződés felmondásáig vagy módosításáig. A jegybank új szabályai villámgyors ügyintézést is jelentenek:
-
káresemény esetén az ügyfél bejelentés után a biztosítónak 2 munkanapon belül fel kell vennie a kapcsolatot az ügyféllel,
-
a kárszemlére ezután legkésőbb 5 munkanappal sort kell keríteni,
-
majd a kárkifizetésnek a kárszemlét vagy az utolsó szükséges dokumentum beérkezését követő 5 munkanapon belül meg kell történnie.
A biztosítóknak ezen túl tételesen be kell mutatni, hogy mi alapján határozta meg a kártérítés összegét, ha pedig elutasítja vagy alacsonyabb összeget határoz meg, azt írásban indokolnia kell részletes alátámasztással.
“Az MFO termék elsődleges célja, hogy az ügyfelek a pénzükért magas színvonalú szolgáltatást kapjanak. Ezt a díj és szolgáltatás egyensúlyával, a biztosítási összeg meghatározása során az értékelvűséggel, a konstrukció érthetőségével (szerződéskötéstől a kárrendezésig), a kárrendezés élethelyzethez igazodó és gyors folyamatával, s a családbarát, zöld és digitális szempontok fókuszba helyezésével biztosítják a termékek. E minősített konstrukcióknál az ügyfeleknek nem lehet önrészt szabni.” - közölte a jegybank.
Egységes feltételrendszer vonatkozik majd a káresemények pontos meghatározására, a mentesülésekre és kizárásokra is.
Ez viszont maga után vonja, hogy a lakásbiztosításoknál ismert alapcsomagokhoz képest az MFO-biztosítások alapcsomagjai tartalmasabbak lesznek. Védelmet nyújt
-
a piacon szokásos valamennyi környezeti csapás és külső okra visszavezethető 15 alapkockázattal,
-
és további 5 olyan kockázattal szemben, amelyek általában csak kiegészítőként érhetők el, de gyakori káresemények, mint például vízkár (elfolyt víz is), betöréses lopás, rongálás, vagy üvegtörés.
Természetesen lesz lehetőség kiegészítő csomag vásárlására is az ügyfél igényei szerint, de együttkötési kényszer nélkül. Ha váltani szeretne az ügyfél, minden negyedévben felmondhatja biztosítását 30 napos felmondási idővel, a jelenlegi éves szerződési évforduló helyett.