Repülőgép a reptéren repülőgépablakból

Járattörlés esetén is segít a kártyánkba épített utasbiztosítás

Repülőgép a reptéren repülőgépablakból

Járattörlés esetén is segít a kártyánkba épített utasbiztosítás

Bagyinszki Dániel
2021-05-27 Frissítve: 2021-05-26
2021-05-27
14422321

Sok bank betéti- és hitelkártyája tartalmaz beépített utasbiztosítást, és ahogy Európa-szerte enyhülni látszik a koronavírus-járvány, egyre biztonságosabb lehetőségnek tűnik külföldre utazni. Cikkünkben azt vizsgáltuk, hogy tipikus repülőutas problémák esetén, mint a járattörlés, a járatkésés vagy a poggyászkésés, milyen védelmet nyújtanak ezek a biztosítások. 

 

A nagyobb presztízsű bankkártyákhoz tartozó, abba beépített utasbiztosítások ma már elterjedtek Magyarországon, szinte az összes nagybank rendelkezik olyan csomaggal, ami tartalmaz ilyen szolgáltatást. A Bank360 elemzői ezért megkérdezték a bankokat, hogy mit nyújtanak az ügyfeleknek 

 

  • poggyászkésés,

  • járatkésés, illetve 

  • járattörlés esetén.

 

Egyedül a megkérdezett bankok közül, mindhárom káreseményre térít az OTP Bank szolgáltatása. A biztosító járattörlés esetén akkor fizet, ha 6 órát meghaladó késedelmet szenved az ügyfél a már lefoglalt és visszaigazolt járatának törlése miatt.

 

  • 6-8 óra poggyászkésedelem esetén 50 ezer forintig, 8 órát meghaladó poggyászkésés esetén 100 000 forintig térít a biztosító.

  • Járatkésés esetén, ha az meghaladja a 6 órát, 100 ezer forint a biztosítási összeg,

  • járattörlésre pedig a 6 óránál hosszabb járatkésésnek megfelelő biztosítási összeg vonatkozik.

 

Késések esetén térít a Takarékbank kártyáihoz tartozó Business és Gold csomagja is. Ez magában foglalja a poggyász- és járatkésedelmet is, de nem tartalmaz járattörlési biztosítást. A Lakossági csomagja a biztosításuknak nem fedezi egyik káreseményt sem.

Fedezi a 6 órát elérő vagy azt meghaladó késést a Sberbanknál külön igényelhető utasbiztosítás, de beépített szolgáltatással nem rendelkeznek a bankkártyáik. 

 

Poggyászkésés esetén térít az MKB Bank prémium kártyáihoz tartozó utasbiztosítás. Ahogy általában ilyen költségtérítéseknél, itt is számlával kell igazolni a vásárlásokat és egyéb feltételek is vonatkoznak a kifizetésre. A térítés limitösszege sávosan van meghatározva:

 

  • 12 órás vagy annál hosszabb késedelem esetén: 500 euró (kb. 175 ezer forint),

  • 8 óránál hosszabb, de 12 órát nem elérő késedelem esetén: 300 euró (kb. 105 ezer forint),

  • 4-8 órás késés esetén: 150 euró (kb. 52 ezer forint).

 

A K&H Bank kártyáihoz tartozó utasbiztosítás járat- és poggyászkésés esetén is fizet. Utazási késedelem esetén akkor, ha az meghaladja a 4 órát, poggyászkésedelem esetén, ha az meghaladja a 10 órát. Mindkét esetben ugyanannyi a térítési limit, 40 ezer forint. 

 

A CIB Bank beépített biztosítása poggyászkésedelem és járatkésedelem esetén is fizet.

 

  • 6 órát meghaladó poggyászkésés esetén 50 ezer forintig,

  • 12 órát meghaladó késésnél pedig a csomagtól függően 70 vagy 100 ezer forintig térít.

  • A 6 órát meghaladó járatkésés esetén a térítési limit szintúgy 100 ezer forint. 

 

A Budapest Bank kártyáihoz tartozó szolgáltatás poggyászkésésre fizet. A biztosítási csomagjaik mindegyike a 12 órát meghaladó késések esetén fizet. A Bázis 5 és Komfort 10 nevű szolgáltatásuk 50 ezer forintig, míg a Prémium 50 csomagjuk 100 ezer forintig térít. 

 

A cikkben szereplő bankok járattörlésre, járatkésésre és poggyászkésésre vonatkozó fedezeteit egy táblázatban is összeszedtük:

 

Ha tartozik a bankkártyánkhoz valamilyen utasbiztosítási szolgáltatás, természetesen mindig érdemes utazás előtt ellenőrizni, hogy mit fedez és milyen feltételekkel.

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek

Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text

Születési dátum

bezárás Köszönjük, a választott bank hamarosan keresni fog Téged!
Értékeld a Bank360-at!