Nagyjából 3,3 millió lakásbiztosítással rendelkező ügyfél kapott levelet a biztosítójától, hogy márciusban felmondhatja a szerződését. Mindenkinek érdemes átnéznie a meglévő biztosítását, de az is fontos, hogy ha nem elégedett a meglévővel, ugyanott vagy másik biztosítónál kössön egy új szerződést.
Indul a lakásbiztosítási kampány, 3,3 millió háztartásnak kellene átnéznie a szerződését, hátha talál jobbat a jelenleginél a piacon. A biztosítók számára is nagy a tét, tavaly 181,7 milliárd forint volt ebben a piaci szegmensben a megszolgált díj, és 37,3 százalékos volt a kárhányad.
Fontos, hogy aki felmondja, kössön új biztosítást
Nagyon fontos, hogy ne csak felmondási kampány legyen, aki megszünteti a szerződését, az kössön újat - hívta fel a figyelmet Erdős Mihály, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) elnöke a szövetség sajtótájékoztatóján. A legfontosabb, hogy jó, értékálló biztosítást kössön mindenki, ne maradjanak az ingatlanok alulbiztosítottak. Aki nem igazodik el az ajánlatok között, az alkusz segítségét is kérheti a megfelelő konstrukció kiválasztásában. Nem biztos az sem, hogy egy másik biztosítónál találja meg az ügyfél a jobb ajánlatot, az is lehet, hogy a meglévő biztosítójánál köthet majd a korábbinál sokkal kedvezőbb szerződést.
A lakásbiztosítási piacon újabban már szinte minden piaci szereplőnél elérhetők úgynevezett minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO), amelyek különösen ügyfélbarát szerződési feltételeket tartalmaznak. Ezeket is érdemes átnézni. “A lakásbiztosítási kampány sikerét abban lehet mérni, hány lakásbiztosítási szerződést néznek át, aktualizálnak az ügyfelek” - magyarázta Erdős Mihály.
Az extraprofitadót nyögi a szektor
Tavaly 1563 milliárd forintos díjbevételt értek el a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) tagjai - közölte Erdős Mihály, a Mabisz elnöke. Ebben az adatban nincsenek benne a Pannónia csoport friss számai, a CIG Pannóia tőzsdei cégként még nem tette közzé a 2023-as számait, ezért a 2022-es eredményével szerepel a statisztikában. Nominális értéken nőtt a piac, reálértéken viszont visszaesett, vagyis a díjbevétel kisebb mértékben emelkedett, mint az infláció. Teljes díjakkal számolva 5 százalékkal, korrigált díjakkal számolva pedig 12,67 százalékkal nőtt a biztosítási piac.
Az egyszeri díjas életbiztosítások az extraprofitadó miatt gyakorlatilag veszteségessé váltak, így ezek értékesítése drámai mértékben visszaesett. A biztosítási adó tavaly 123 milliárd forintra nőtt a 2022-es 111,7 milliárdról, az extraprofitadó pedig 50,8 milliárdról 88,14 milliárdra ugrott. Az adó/díjbevétel aránya a szektorban a 2022-es 11 százalékról 13,5 százalékosra nőtt.