Bank360
  • Hitelek
  • Támogatások
  • Bankszámlák
  • Megtakarítások
  • Vállalat
  • Hitelkalkulátor
Hír

K&H: a banknak jól ment az idén, a biztosító viszont nehezen bírja a különadót

2023-09-11|Frissítve: 2023-09-11

A K&H Bank adózás utáni eredménye majdnem a négyszerese lett a tavalyinak az idei első félévben, de a csoport biztosítója veszteséges maradt, miután a különadók teljesen elvitték a profitját. A bank új nagy dobása egy szuperapplikáció. 

 

Az első félévben stabil, 35,8 milliárd forintos nyereséget ért el a bank, a biztosító viszont veszteséges maradt - mondta Guy Libot, a K&H Bank vezérigazgatója. A kormányzati intézkedések és egyéb tényezők is befolyásolták az eredményt mind a bank, mind a biztosító esetében. Az extraprofitadó mértéke tavalyhoz képest nőtt, egyes piaci szereplőket a változás nagyobb mértékben érintett, a K&H csoport is ezek közé tartozott. 2022 első felében 34,2 milliárd, az idén 42,9 milliárd forintnyi bankadót és extraprofitadót fizetett a bank. 

 

Jó hír viszont, hogy a lakossági ügyfelek száma nőtt, meghaladta a 815 ezret, ebből 555 ezer olyan kliens volt, aki a jövedelmét a K&H-ba utaltatja. A hitelkihelyezés is nőtt tavaly, főleg a vállalati, azon belül is a kkv-szegmensben. Az új lakossági és vállalati hitelkihelyezés az első félévben 297 milliárd forint volt. A lakossági szegmensben szerényebb volt a kihelyezések mennyisége, a jelzáloghitelezés gyengén alakult az első félévben. 

 

A fenntarthatóság és a digitalizáció fókuszban marad

 

A bank számára két fontos téma, a digitalizáció és a fenntarthatóság továbbra is fókuszban marad. A fenntarthatóság terén több egyedi megoldást is bevezetett a bank, ezek közül az energia-kalkulátort emelte ki a vezérigazgató. A hitelintézet a Géobal Finance-nél elnyerte a legjobb magyarországi digitális bank díját nemrég, 684 ezer digitálisan aktív ügyfelek van a banknak. 

 

Szintén kedvező fejlemény, hogy a K&H hitelportfóliója gyorsabban nő a piaci átlagnál, jelenleg vállalati hitelekből 10, lakossági hitelekből 10,5 százalékos a bank részesedése - mondta Gombás Attila pénzügyi vezető. A lakossági hitelkereslet durván visszaesett az idén. Az elmúlt tíz év legintezívebb időszaka a tavalyi második negyedév volt, ezt követően csökkenni kezdett a kihelyezések volumene. 2023 első negyedéve volt a mélypont, azóta nőtt a hitelkereslet, de a felét sem érte el a 2022-es második negyedévinek. A legkisebb visszaesés a személyi hiteleknél volt, a jelzáloghitelek és a babaváró támogatás viszont a korábbi töredéke lett. 

 

Új termék a zöldhitel, amellyel tavaly augusztusban indult el a bank, eddig 4 milliárd forintnyit folyósítottak belőle. A legnépszerűbb cél az építkezés. A babaváró támogatásból 12,3 százalékos a bank részesedése, 12 milliárd forintnyi folyósított belőle az idén. 

 

A vállalati hitelezésben az állami programok (Széchenyi Kártya, Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram) segítettek abban, hogy a hitelezés fennmaradjon. A garanciaprogramok még jobban támogatják az ilyen hitelezést. 

 

A lakossági megtakarításnál megfigyelhető, hogy a betétekből kiáramlik a pénz, a K&H-nál a megtakarítások jelentős része alapokba került, amelyeknél a kezelt vagyon 32,3 százalékkal 1136 milliárd forintra nőtt egy év alatt. A legnépszerűbbek a kötvényalapok, de a határozott futamidejű alapokat is keresik a befektetők. 

 

Veszteséges maradt a biztosító

 

Az idei első félévben 0,8 milliárd forint veszteséget ért el a biztosító, ami jobb, mint a tavalyi 1,7 milliárdos mínusz. Mindkét évben az extraprofitadó tette veszteségessé a céget - mondta Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója. A társaság mind az élet-, mind nem életbiztosítási piacon növelte a részesedését. A nem életbiztosítási díjbevétel 16 százalékkal nőtt, az életbiztosítási díjbevétel 22 százalékkal emelkedett. A vagyonbiztosításoknál a lakásbiztosítások, a casco és a kkv-biztosítások díjbevétele nő, az életbiztosításoknál a rendszeres díjas nyugdíjbiztosítások a legkeresettebbek. 

 

Az infláció komoly mértékben hat a biztosító működésére. A károk értéke folyamatosan nő. Az ügyfelek egyre nagyobb mértékben használják a digitális csatornákat, már 220 ezer biztosítós ügyfél aktív digitálisan. 

 

A bank mobilapplikációja már több mint 60-féle szolgáltatással rendelkezik - mondta Németh Balázs innovációs vezető. A digitálisan aktív ügyfelek száma 680 ezer, a mobilbankot 570 ezren használják. Eddig 240 ezer ügyfél digitalizálta a bankkártyáját, ez 43 százalékos emelkedés éves alapon. 



 

Promóció

Kapcsolódó cikkek

Meglepő eredményeket közölt az MNB a bankok nyereségéről
2023-09-11

Meglepő eredményeket közölt az MNB a bankok nyereségéről

Nyereségességben az OTP sehol sem volt a versenytársakhoz képest tavaly a jegybank Aranykönyve szerint, a Magyar Bankholding leányai, az Unicredit és a Raiffeisen szedték össze a magyarországi bankprofit legnagyobb hányadát. 

Elolvasom
Bank360Bank360 - Első lépés a jó döntéshez
Személyi kölcsönLakáshitelBankszámlaUtasbiztosítás
Bank360 - Első lépés a jó döntéshezBank360 - Első lépés a jó döntéshez
Személyi kölcsön
200 000 Ft10 000 000 Ft
6 96
Bank360 Utasbiztosítás
Hasonlítsd össze a biztosítók utasbiztosítási ajánlatait és kösd meg online

Legfrisebb hírek

Prémium bankkártyák: hogyan használhatod ki a lehetőséget?
2025-06-21

Prémium bankkártyák: hogyan használhatod ki a lehetőséget?

Gyors és személyre szabott ügyintézés, kényelmesebb utazás és beépített biztosítások asszisztencia szolgáltatással. Többek között ezekre az extrákra számíthatunk, ha prémium bankkártyát igénylünk, de érdemes ennél alaposabban is összehasonlítani a feltételeket, hogy biztosan a számunkra ideális plasztik előnyeit tudjuk kiélvezni.

Elolvasom
Napi néhány száz forint is milliókat érhet a nyaralásnál
2025-06-20

Napi néhány száz forint is milliókat érhet a nyaralásnál

Sosem lehet eléggé hangsúlyozni, különösen a nyári időszakban, hogy mennyire fontos, hogy csak utasbiztosítással a zsebünkben vágjunk neki a külföldi utazásoknak. Nem érdemes éppen ezen spórolni, mindössze napi néhány száz forintos kiadásról van szó, miközben baj esetén akár több tízmillió forintos kiadásoktól mentesítik az ügyfeleket.

Elolvasom
Mit jelent az adósoknak a kamatstop újabb meghosszabbítása?
2025-06-19

Mit jelent az adósoknak a kamatstop újabb meghosszabbítása?

Hetedik alkalommal hosszabbította meg a kormány a legfeljebb 5 éves kamatperiódusú jelzáloghitelekre vonatkozó kamatstopot, további fél évvel 2025. december 31-ig. Mit jelent ez az adósoknak, mennyivel kevesebbet kell törleszteniük?

Elolvasom