A magyar ügyfelek többsége már használ internet- és mobilbankot – állapította meg a Gránit Bank felkérésére készített kutatás. A megkérdezettek kétharmadának van internetbankja, 58 százalékuk pedig mobilapplikációval, okostelefonon is intézi a pénzügyeit.
A több mint ezer fős, online kutatás keretében banki ügyfeleket kérdeztek bankolási, ezen belül digitális bankolási szokásaikról és véleményükről. A felmérés eredménye a digitális bankolás népszerűségének növekedését igazolja vissza: a megkérdezettek 72 százaléka nyitott arra, hogy okostelefonon igénybe vehető szolgáltatásokat használjon, 52 százalék kifejezetten figyeli, 44 százalék pedig szereti az elsők között kipróbálni a technológiai újdonságokat – írja közleményében a magát digitális bankként meghatározó Gránit Bank. Az ügyfelek számára rendkívül fontosak a költségek is.
A digitalizáció az ügyfelek értelmezésében azt jelenti, hogy a banki ügyeik minél szélesebb körét intézhetik online, papírmentesen. Az internetbankon túl, a „jó” mobilapplikációt, a videóbankon keresztüli ügyintézés és az online hitelfelvétel lehetőségét is a digitális bankolás elvárt részének tekintik.
A mobilapplikáció használata egyre inkább megközelíti a webes internetbank használati arányát. A megkérdezettek 64 százaléka rendelkezik aktív internetbank-hozzáféréssel, és 58 százalék használ banki mobilalkalmazást.
Magas jövedelmű, 30-as férfiak bankolnak a Gránitnál
A kutatás keretében a Gránit a saját ügyfeleit is megkereste; az ügyfélkörét jellemzően felsőfokú végzettségű, budapesti, 30 év feletti férfiak teszik ki, akik az átlagosnál magasabb jövedelműek.
A megkérdezett ügyfelek nagy többsége (76 százalék) tudatosan „digitális bankot” választott, amikor a Gránit mellett döntött. Elsősorban azt értékelték, hogy a bank évről évre piacvezető innovatív pénzügyi megoldásokkal jelenik meg, de fontosnak tartják a zöld, környezetbarát működést, valamint a kedvező díjszabást.
A pénzintézet ügyfeleinek közel 80 százaléka aktív eBank mobilapplikáció felhasználó, ami jelentősen meghaladja a szektor átlagát. Az applikáción keresztül az ügyfelek – a kutatás szerint – leginkább forint és deviza átutalási megbízásokat indítanak. A betétlekötéseiket is túlnyomórészt okostelefonjukon keresztül intézik: például a lakossági betétlekötések 90 százaléka eBankon keresztül történik. Az ügyfelek 90 százaléka indítja a számlanyitását digitális csatornán keresztül, a VideóBankon vagy Szelfivel.
A „klasszikus termékeken” túl az ügyfelek egyre inkább igénylik a pénzügyi tudást és tudatosságot fejlesztő mobilbanki megoldásokat is. A Gránit lakossági ügyfeleinek 88 százaléka rendszeresen használja az eBank „Pénzügyeim” funkciót havi kiadásainak nyomon követésére, és a kártyás költésekhez kapcsolódó, szén-dioxid-kibocsátást bemutató Öko Kalkulátort is egyre többen alkalmazzák. A gyermekek pénzügyi edukációját szolgáló, Gránit Family mobilalkalmazást pedig a Family Junior számlacsomaggal rendelkezők 18 százaléka töltötte már le.