Bank360
  • Hitelek
  • Támogatások
  • Bankszámlák
  • Megtakarítások
  • Vállalat
  • Hitelkalkulátor
Hír

Minden ügyfelet érintő újítást vezet be az OTP

2023-08-30|Frissítve: 2023-08-30

Most már nem kell begépelni az ügyfélszolgálat hívása után a rengeteg titkos kódot, mert egy push üzenet fogadásával kiváltható ez a folyamat. A jövőben a kimenő hívásokra is alkalmazná ezt a bank, az ügyfeleket kereső OTP-sekkel szemben ugyanis egyre bizalmatlanabbak az ügyfelek az adathalász kísérletek elszaporodása miatt. 


 

Az OTP-s ügyfelek mostantól elkerülhetik a hosszas kódgépelést, ha felhívják a bank ügyfélszolgálatát. A telefonos ügyfélszolgálatok egyik legidegesítőbb része sokak számára az azonosítás, az ügyfelek többnyire fölösleges időhúzásként élik ezt meg. Ezt próbálja meg egyre inkább automatizálni az OTP a digitális térbe tereléssel - mondta Kaszab Gábor, az OTP Bank üzletfejlesztési igazgatója. Az OTP ennek érdekében bevezette a push alapú, biometrikus azonosítást, ezzel nagyjából 2,5 perces ügyintézési idő spórolható meg. 

 

Ha az ügyfél betelefonál a bank ügyfélszolgálatába, és megvan a száma a rendszerben, akkor felajánlják neki a push alapú azonosítást. A mobilbankon keresztül is azonosíthatja magát az ügyfél, nem kell megadnia azt a számtalan adatot, kódot, amire korábban szükség volt. Az ügyfél azonosíthatja magát biometrikus módon is, ha például a mobil applikációban ezt állította be, vagyis ujjlenyomattal vagy arcképpel is. Ez a szolgáltatás akkor működik, ha a banknál beállított mobilszámról hívja az ügyfél a bankot és van internet, a push üzenetek ugyanis másképp nem érkeznek meg. 

 

Az ügyfél persze a korábbi hagyományos módon is azonosíthatja magát. Ha úgy érzi, az új azonosítási mód bonyolult, de szeretné kipróbálni, akkor a tanácsadók segítenek neki ebben. A push azonosítást a kimenő hívásokra is tervezi kiterjeszteni az OTP, ami nagy mértékben növeli majd a biztonságot az adathalász támadások szaporodása közepette. Június vége-július eleje óta él az új szolgáltatás, eddig 22 ezer ügyfél esetében történt sikeres azonosítás. 

 

Az adathalászok miatt az ügyfelek 30 százaléka a valódi ügyintézőnek sem hisz

 

A proaktív megkeresésekkel szemben egyre bizalmatlanabbak az ügyfelek az adathalász támadások miatt. Az OTP szeretné, ha ez a bizalmatlanság megszűnne. Két évvel ezelőtt kezdődött, hogy egyre szkeptikusabbá váltak a megkeresésekkel szemben az ügyfelek, ez a bizalmatlanság tovább fokozódott, ma már az ügyfelek 30 százaléka onnan indul, hogy kételkedik abban, valóban az OTP kereste-e meg. Hiába nem kérnek az ügyintézők semmilyen bankszámla-, bankkártya-adatot, mégis hosszú idő kell ahhoz, hogy egy tanácsadó meggyőzze a klienset arról, hogy valóban a banktól keresték meg - mondja Pesti Kornélia contact center igazgató. 

 

Több mint 25 éve áll fenn a contact center, mára 800 fős szervezetté nőtte ki magát, és már 150-nél is több ügyben tud segíteni az ügyfeleknek 0-24 órában. A cél a minél szélesebb körű kiszolgálás, ma már chat, email, videóhívás funkciók is megjelentek a telefonos ügyfélszolgálaton túl. 

 

Bár az ügyfelek egyre több ügyet intéznek digitálisan, gyakran szükségük van a személyes ügyintézésre is, biztonságérzetet ad nekik, ha élő emberrel tudják felvenni a kapcsolatot. Naponta nagyjából 10 ezer ügyfélhívást tud kiszolgálni a bank, éves szinten 2,8 millió megkeresést kezel a bank. Igyekeznek persze minél többet automatizálni, hogy a humán erőforrások azokban az ügyekben segíthessenek, ami valóban személyes ügyintézést igényel. 


 

Promóció

Kapcsolódó cikkek

Rákattantak a magyarok a mobilbankolásra
2023-04-19

Rákattantak a magyarok a mobilbankolásra

A magyar ügyfelek többsége már használ internet- és mobilbankot – állapította meg a Gránit Bank felkérésére készített kutatás. A megkérdezettek kétharmadának van internetbankja, 58 százalékuk pedig mobilapplikációval, okostelefonon is intézi a pénzügyeit.

Elolvasom
Bank360Bank360 - Első lépés a jó döntéshez
Személyi kölcsönLakáshitelBankszámlaUtasbiztosítás
Bank360 - Első lépés a jó döntéshezBank360 - Első lépés a jó döntéshez
Személyi kölcsön
200 000 Ft10 000 000 Ft
6 96
Bank360 Utasbiztosítás
Hasonlítsd össze a biztosítók utasbiztosítási ajánlatait és kösd meg online

Legfrissebb hírek

Az olcsóbb modellek után jövőre a kínai prémiumautók tarolhatják el az európai piacot
2025-12-15

Az olcsóbb modellek után jövőre a kínai prémiumautók tarolhatják el az európai piacot

Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei villámgyorsan szereztek stabil részesedést. A vásárlók nyitottsága, a kereskedők átalakuló szerepe, az egyszerűbb gyártási és konfigurációs modell, valamint az árak olyan versenykörnyezetet hoztak létre együttesen, amelyben az erős szabályozói nyomásnak is kitett hagyományos márkáknak radikálisan alkalmazkodniuk kell.

Elolvasom
Hitelboom 2025-ben: történelmi csúcsra pörgött a lakáshitel és a személyi kölcsön
2025-12-15

Hitelboom 2025-ben: történelmi csúcsra pörgött a lakáshitel és a személyi kölcsön

Már az idei év első tízhavi eredményei alapján is biztosan kijelenthető, hogy 2025-ben a lakáshitelpiacon és a személyi kölcsönök piacán is éves rekord születik.

Elolvasom
Fontos határidők: eddig lehet befizetni a pénztárakba év végén
2025-12-15

Fontos határidők: eddig lehet befizetni a pénztárakba év végén

Az év vége mindig fontos időszak a pénztárak életében, a tagok ugyanis a decemberi befizetésekkel még ki tudják használni az évi akár 150 ezer forintos adó-visszatérítést. Az egészségpénztárak és az önkéntes nyugdíjpénztárak zöme ilyenkor valamilyen kedvezménnyel is készül, ahhoz azonban, hogy ezeket ki tudjuk használni, a határidőkre is figyelni kell. Fontos, hogy a befizetést ne hagyjuk az utolsó utáni pillanatra, különben elveszik a lehetőség.

Elolvasom