Sorra zárnak be a bankfiókok, de ha valaki személyes ügyintézést akar, akkor már van helyettük egy kényelmesebb megoldás is. A mobilbankárok már házhoz mennek, akár munkaidőn kívül is. Egyre több hitelintézetnél kérhető ez a szolgáltatás, és a bankok új kölcsöneik számottevő részét már így intézik.
Rohamosan terjed egy új szolgáltatás a hazai bankoknál. Azoknak az ügyfelek, akik valamilyen nagyobb értékű szolgáltatást, például lakáshitelt szeretnének igénybe venni, nem kell már bemenni a bankfiókba, hanem mobilbankáron keresztül is intézhetik az ügyeiket. A mobilbankár házhoz megy, akár a munkaidőn túl vagy hétvégén is, rugalmasan alkalmazkodik az ügyfél szabadidejéhez. Segít kitölteni a papírokat, beviszi a bankba, amit szükséges, tudja, melyik igazolást honnan kell beszerezni, és olyankor is fel lehet hívni kérdésekkel, amikor a fiók nincs nyitva.
Miután Magyarországon egyre több bankfiók zár be, és minden banki ügyet még mindig nem lehet online elintézni, érezhetően nagy az igény ezekre a szakemberekre, különösen az olyan településeken, amelyeken nincs bankfiók, vagy olyan ügyfelek körében, akik például nehezen mozognak, vagy egyszerűen nem érnek rá a fiókok nyitvatartási idejében ügyet intézni. Nekik nincs más teendőjük, mint a fiókban vagy a bank más elérhetőségén kérni a mobilbankár segítségét.
A házhoz járó banki ügyintéző sok új üzletet szerezhet most egy banknak, amikor a hitelpiac ennyire pang, és az ügyfelek leginkább támogatott kölcsönöket szeretnének felvenni, amelyekhez időnként 60-100 oldalnyi dokumentációt is ki kell töltenie egy családnak. A vállalkozók szintén leginkább csak a támogatott konstrukciókat keresik azok alacsony a kamata miatt, ezekhez viszont ugyancsak többféle igazolásra lehet szükség.
Az OTP-nél az új hitelek felét-harmadát a mobilbankár intézi
Az egyik első olyan hitelintézet, amelynél megjelent ez a lehetőség, az Unicredit Bank volt. A hitelintézet mobilbankár-hálózata a 2000-es évek elején jött létre, és nemcsak a lakossági, hanem kis- és középvállalkozások számára is kínálnak és értékesítenek számla- és hiteleket szolgáltatásokat. Tavaly náluk a mobilbankárokon keresztül nyitották meg az új számlák több mint tizedét. Az Unicredit hálózata országos lefedettségű, közel 50 mobilbankkárral dolgoznak, és tervezik a létszám további bővítését.
Az OTP lakossági mobilbankárai alapvetően a lakáscélú hitelek igénylésénél segítenek tanácsadással és az ügylet lebonyolításában. Ezen felül számlaszolgáltatásokkal, személyi kölcsönökkel vagy éppen lakástakarék konstrukcióval kapcsolatban is fordulhatnak hozzájuk. A lakosság mellett a mikro- és kisvállalkozói ügyfelek is kérhetik a mobilbankári szolgáltatást. A rendszer nagyon hatékony, jelenleg már minden második-harmadik új hitelszerződést a mobilbankárok intéznek a banknál.
A K&H-nál nemrég indult el a lehetőség
Az Ersténél is folyamatosan keresik a mobilbankárokat, akik személyi kölcsönt, hitelkártyát, kapcsolódó biztosítási termékeket , folyószámlát, lakástakarékpénztári konstrukciót, önkéntes nyugdíjpénztári tagságot. mikrovállalati számlát, babaváró és jelzáloghitelt is értékesítenek az ügyfeleknek. Főleg a személyi kölcsönöknél és a hitelkártyáknál hatékony ez az értékesítési csatorna, jelenleg mintegy 100 mobilbankár szolgálja ki országszerte a bank ügyfélkörét.
A K&H a tavalyi negyedik negyedévben indította el ezt a csatornát, amely országszerte elérhető az ügyfelek számára. Elsősorban azokon a településeken kérik az ügyfelek a mobilbankárok segítségét, ahol nincs ügyfélpont, a szakemberek házhoz mennek, és személyesen tájékoztatják az ügyfeleket a számlacsomagokról, az aktuális, új ügyfeleknek szóló ajánlatokról, az online elérhető termékekről, és más szolgáltatásokról. Az információátadás mellett segítenek a helyszínen számlát nyitni vagy éppen beállítani a mobilbanki szolgáltatást, ha erre szükség van. Bár a mobilbankári szolgáltatás csak fél éve indult el a banknál, az üzletkötők hatékonyak, egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az új értékesítésből, de bankfiókok aránya még nagyobb.