Sikerült megmozdítani a lakosságot, az előzetes adatok szerint csaknem 100 ezer új lakásbiztosítási szerződést kötöttek, 188 ezren váltottak biztosítót, és 176 ezren dolgoztatták át a szerződésüket a saját biztosítójuknál a márciusi lakásbiztosítási kampányban. A díjak kétszámjegyű mértékben csökkentek, 10-20-30 százalékkal olcsóbban is tudtak egyes ügyfelek új szerződést kötni.
Az előzetes várakozásokat felülmúló eredménnyel zárult a lakásbiztosítási kampány - mondta Túri Anikó, a Nemzetgazdasági Minisztérium közigazgatási államtitkára az akciót értékelő tájékoztatón. A kampány nagy nyilvánosságot kapott, ennek is köszönhető, hogy sokan éltek a lehetőséggel és váltottak biztosítást. A lakásbiztosítási piac 7,5 millió embert érint Magyarországon, az emberek védik az otthonukat, ezért volt fontos a kormány számára, hogy felhívja a figyelmet a lakásbiztosításokra. Túri Anikó szerint a társadalmi edukáció elérte a célját, fontos lenne, hogy egész évben napirenden maradjon a téma.
Csaknem félmillió lakásbiztosítás mozdult meg
A penetráció növekedése (azaz a lakásbiztosítási szerződések elterjedtsége) elérte a 2,2 százalékpontot, ennek köszönhetően a biztosított ingatlanok aránya 74 százalékra nőtt. Kiemelt cél volt a verseny fokozása is, ezt is sikerült elérni, valóban nőtt a verseny, egyedi ajánlatokkal, a biztosítók meglévő és az új ügyfeleknek is kedvezőbb konstrukciókkal álltak elő. Az ügyfelek többsége kivárt, az utolsó héten történt meg a kötések 40 százaléka.
Végül 461 ezer lakásbiztosítási szerződés mozdult meg, 97 ezer új szerződést kötöttek, ezáltal összesen körülbelül 1 millió ember 18 ezer milliárd forint értékű ingatlanára kötöttek új biztosítást - ismertette az előzetes összesítés adatait Túri Anikó.
A biztosítók többsége nyert a kampány során
Várakozást felülmúló siker - erősítette meg Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke is az eredmények ismertetése kapcsán. A legoptimistább várakozások is legfeljebb 400 ezer szerződés megmozdulására számítottak, sokan pedig úgy vélekedtek, jó, ha 100 ezer új vagy átdolgozott szerződést eredményez a kampány.
Az előzetes összesítés szerint a bruttó új értékesítés 285 474 szerződés volt, de csak 188 030 szerződést töröltek, és vittek át másik biztosítóhoz, vagyis 97 444-gyel több szerződés volt a kampány végén, mint előtte. Emellett 175 857 szerződést dolgoztak át a régi biztosítójuknál az ügyfelek.
Összesen 12 biztosító nyert új ügyfeleket, és mindössze két piaci szereplő veszített ügyfeleket. A négy nagy vezető biztosító összesen 71 810 ügyfelet szerzett, 31 794 új ügyfél került a kisebb cégekhez, a két vesztes biztosító 6160 ügyfelet bukott. A nagy szereplők sikerének egyik kulcsa a nagy offline hálózat volt, a személyes kiszolgálással szereztek új ügyfeleket - magyarázta Kovács Zsolt, az NGM miniszteri biztosa.
Jól ment az MFO, csökkentek a díjak
Jól mentek a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO) is, ezek aránya meghaladta a kampányban a 9 százalékot, a közvetítők által értékesített állományban pedig a 20 százalékot is elérte. Az online értékesítés aránya is megugrott a korábbi 3 százalékról 10 százalékra. Ebben nagy szerepet játszott a független közvetítők és a többes ügynökök aktivitása. Az online kötéseken belül az MFO-k aránya megközelítette a 30 százalékot, amit komoly sikernek könyvel el az MNB.
A díjak kétszámjegyű mértékben csökkentek, 10-20-30 százalékkal olcsóbban is tudtak egyes ügyfelek új szerződést kötni. További részleteket erről májusra ígér az MNB - mondta Kandrács Csaba.