Az Apple június 26-án egy technikai hiba miatt jelentős számú hazai ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetést. Összesen 780 ezer darab tranzakció történt mintegy 2 milliárd forint értékben. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) az incidens bekövetkezésének pillanatától szorosan nyomon követte az eseményeket, és folyamatosan kapcsolatot tartott a hazai bankszektorral, a kártyatársaságok és az Apple képviselőivel.
Az MNB kiemelt célja volt, hogy a lakosság minél gyorsabban visszakapja a jogosulatlan terheléseket, megőrizve az elektronikus pénzforgalomba vetett erős bizalmat. Kiemelten fontos, hogy mind technikai hiba, mind pedig kibertámadás esetén a hazai ügyfelek biztonságban legyenek, és semmilyen kár ne érje őket. Az MNB az egyeztetések során végig világos, egyértelmű és határozott üzenetet képviselt: minden érintettnek a jogszabályoknak megfelelően visszajár az Apple technikai hiba miatt történt hibás terhelés, és ennek érdekében elvárta, hogy az összes érintett tegyen meg mindent a helyzet lehető leggyorsabb kezelése érdekében.
Aki még nem kapta vissza a pénzét, jelezze a bankjának
Mára a legtöbb érintett ügyfél visszakapta a jogosulatlanul terhelt összegeket. Az MNB azt javasolja az ügyfeleknek, hogy ellenőrizzék banki egyenlegüket és a tranzakciótörténetüket, és ha úgy látják, hogy esetükben mégsem történt meg a visszatérítés, haladéktalanul jelezzék azt a számlavezető bankjuknak. Amennyiben az ügyfeleknek panasza van a hitelintézetükkel szemben, abban az esetben az MNB ügyfélszolgálata minden segítséget megad.
Az MNB tovább vizsgálja az elmúlt napok eseményeit, hogy minden szükséges információ teljeskörűen a rendelkezésére álljon, és ezáltal megállapítható legyen, hogy minden érintett szereplő megfelelően járt-e el az ügy kezelése kapcsán, valamint biztosíthassa, hogy a hasonló esetek a jövőben elkerülhetőek legyenek.