Igazodva a piac változó finanszírozási igényeihez, a vállalatokat támogató pénzügyi eszközök között végre elfoglalja méltó helyét a faktorálás is. Vajon melyik iparágban tevékenykedő cégeknek lehet ez a leginkább előnyös?
A válasz igen egyszerű: cégmérettől vagy tevékenységtől függetlenül bármilyen induló vagy több éves múlttal rendelkező vállalkozás, akinek élő vevő számlái vannak, és nem akarja kivárni a hosszú fizetési határidőket.
Ezt mutatjuk most be 4-4 példán keresztül, két részes cikksorozatunkban.
Munkaerőkölcsönzés
A munkaerő kölcsönző cégek segítenek az embereknek munkát találni, miközben a megrendelőknek gyors és hatékony megoldást nyújtanak a megnövekedett munkaerő igényük kiszolgálásában. Nem is gondolnánk, hogy mekkora pénzügyi terhet ró ezek finanszírozása a szolgáltató cégre.
Abban az esetben, ha hirtelen több száz emberre van szükség különböző munkaterületeken, vagy sikerül bővíteni az ügyfélkört, igencsak meg tudnak emelkedni a kiadások is. Ezek adódhatnak munkabér, járulék kifizetésből, vagy egyéb működési költség növekedésből, és ha hozzáadjuk a lassan fizető ügyfeleket, bizony egyszerű lesz a képlet.
Azonnal pénz kell a gépezet tovább működtetéséhez!
Ezt a már korábban kiállított számlákból könnyedén elő lehet teremteni. Faktoringgal tehát tökéletesen lekövethető a vállalkozások változó pénzigénye. A megalapított faktoring limitek könnyen módosíthatóak, az ügyfél igényeihez igazíthatóak. A Magnet Faktornál akár 1 munkanapon belül van erre lehetőség.
Fuvarozás
Egy fuvarozással foglalkozó vállalkozás üzemeltetése rengeteg kiadással jár, amelyeket a tényleges szállítás előtt már meg kell finanszírozni: üzemanyag, útdíjak, biztosítás, lízingdíj, a sofőrök munkabére és még sok más egyéb addicionális költség. Ehhez igazán likvidnek kell lennie a cégnek.
Manapság ezen a területen egyre több vállalkozás dönt amellett, hogy faktoring finanszírozást vesz igénybe, amivel biztosítani tudja a zökkenőmentes napi működését. A faktorálás nem igényel fedezetet, és igényléséhez nem szükséges egyéb banki terméket (pl. számlavezetés, hitel) igénybe venni.
Kereskedelem
Tudjuk, hogy a kereskedelem elég átfogó terület, de ha faktorálás szempontjából nézzük, segítségével szinte minden szegmense előnyt kovácsolhat a maga piacán. Legyen szó külföldi vagy belföldi termék értékesítésről, bizonyosan megtalálható az adott üzlet számára a hozzá illő faktoring típus is.
Elsőként talán a multinacionális cégek beszállítói ugorhatnak be, akik nagy arányban használják ezt a pénzügyi megoldást. Az áruházláncok folyamatos ellátása legtöbbször nagy volumenű beszállításokat kívánnak, melyeket 30-60 napra fizet a megrendelő partner, és akár több tízmillió forintot nem minidig éri meg kintlévőségekben parkoltatni.
Az ügylet jellege vagy a stratégia határozza meg, hogy egy-két nagy vagy több kisebb vevője van egy cégnek, esetleg ezek keverékéből áll a partneri kör.
A Magnet Faktornál ezért különböző igényekre testre szabható, különböző termékek kerültek kialakításra.
Gyártás
A gyártó cégeknek folyamatosan pénzre van szükségük az alapanyagok beszerzéséhez, hogy elő tudják állítani az értékesítésre szánt termékeiket. Pénzre van szükségük továbbá a rendszeres bérfizetéshez, a rezsi díjak megfizetésére és ne felejtsük el, hogy a berendezések állandó karbantartást és frissítést igényelnek, ami szintén kiadással jár.
A hosszú fizetési határidők ezeket a vállalkozásokat sem kerülik el, viszont a számlák egyszerű faktorálásával elérhető, hogy az állandó pénzáram mellett akár még hosszabb fizetési határidőt adjanak a partnereiknek, ami elsőbbséget jelenthet nekik a versenytársakkal szemben. De ha csak egy kicsit nagyobb megrendelést tudnak elvállalni abban a tudatban, hogy nem lesz gond a pénzzel, máris a növekedés útjára léphetnek.