Hiába a kilábalás a válságból, a személygépkocsi-értékesítést a nyáron még egyáltalán nem érte el ez a fellendülési hullám. Augusztusban ugyanis csupán 9644 autót adtak el a Datahouse adatai alapján, ami a lezárások előtti évekhez képest körülbelül 5 ezer kocsival jelent kevesebbet, illetve a tavalyi 10 924 autóértékesítést is alulmúlja.
A Suzuki modellek előnye viszont még ebben a környezetben is meglátszott, a két legtöbbet eladott autótípus egyaránt Suzuki volt. A magyarok kedvencei közé harmadik helyen viszont augusztusra már egy Dacia által gyártott autó került. A Bank360 cikke bemutatja, mekkora költséget tesz ki a kgfb és a casco ezekre a gyakran értékesített kocsikra.
Milyen kocsikat vásároltak meg idén itthon?
A Suzuki Vitara és SX4 S-Cross modellek értékesítése már 10 ezer feletti számot mutat január és augusztus között, a Vitarából eladott 6122 darab jócskán túlszárnyalja a többi modellt. Ugyanakkor nagy felzárkózás jellemezte a Dacia Dustert, hiszen a 3803 értékesített kocsiból több, mint 1500 autót a nyári hónapokban értékesítettek.
A Fiat modelljéből viszont kevesebbet kerestek június és augusztus között, a Skoda kocsija pedig fel tudta venni a versenyt a nyári hónapokban is. Az idén népszerű autók között találjuk még a KIA, a Toyota, a Jeep, a Ford, valamint egy harmadik Suzuki modellt is.
Mennyibe kerül a kötelező biztosítás a legnépszerűbb modellekre?
A kötelező biztosítás éves díja modellenként eltér, így a kisebb teljesítményű autótípusok esetén kisebb a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) költsége. Tulajdonos vagy a biztosítást fizető üzembentartó tulajdonságai szintén befolyásolják az éves díj nagyságát, ahogy a korábbi káresemények is. A Bank360 szakértői ezért egy 40 éves budapesti férfit feltételeztek a díjaknál, aki még sosem okozott kárt, casco biztosítása is van és 19 éve rendelkezik jogosítvánnyal.
A válság utáni kilábalással járó intenzív drágulás a kötelező biztosítások piacát is elérhette. Így már csak a Fiat 500 esetében lehet kgfb-t kötni negyvenezer forint alatt még akkor is, ha csak a legalacsonyabb árú ajánlatot vesszük figyelembe, a Dacia és a Skoda modelleknél már csak ennél drágább kötelező biztosítás érhető el, a két Suzuki modell éves díja pedig már a közel 50 ezer forintot tesz ki még a legkedvezőbb esetben is.
Még ezzel együtt sem magasabb évi 80-90 ezer forintnál a biztosítási összeg a Fiat 500, a Dacia Duster és Skoda Octavia modelleknél, a nagyobb teljesítményű Suzuki modellekért viszont többnyire ennél magasabb, 100 ezer forint feletti díjat is kell fizetni.
Mennyibe kerül a casco?
Az autón keletkezett károk fedezése miatt érdemes lehet casco biztosítást is kötni a kötelező mellett. A díjat fizető személy esetén ugyanazt feltételezte a Bank360, mint a kötelező díjaknál, a casco díjak esetén viszont a kgfb bonus/malus fokozata a legmagasabb B10-es, emellett a casco bónusz fokozat is a lehető legmagasabb.
A casco már kisebb különbséget hozott a legnépszerűbb modellek között és jelentős drágulás sem érzékelhető itt az elmúlt évekhez képest. A legolcsóbb ajánlat majdnem az összes modell esetén nagyjából 60 ezer forintot tesz ki, csak a Dacia Duster cascoját lehet alacsonyabb áron, évi 40 ezer forintnál olcsóbban megkötni. A Fiat 500-nál viszont a legmagasabb éves díj nagyjából 90 ezer forintot tesz ki, a többi autónál viszont több, mint 100 ezer forintot is kitehet az összeg. A Skoda Octavia díja az, amelyik a kedvezőtlenebb ajánlatoknál csak jelentősen magasabb összeg mellett köthető.