A magyarok többsége nem jön ki a keresetéből

Csak a magyarok harmada él meg kényelmesen a keresetéből

A magyarok többsége nem jön ki a keresetéből

Csak a magyarok harmada él meg kényelmesen a keresetéből

Bank360 tartalom
2024-10-09 Frissítve: 2024-10-09
2024-10-09
41337328

A magyarok többsége úgy érzi, hogy nem tud kényelmesen megélni a jövedelméből, a hiányt pedig egyre gyakrabban pótolják hitelből - derült ki a Cofidis Hitel Monitor friss kutatásából. A felmérésből az is kiderül, hogy egyre többen tartják hasznos forrásnak a közösségi médiát, ha a pénzügyi döntésekről van szó. 

 

A magyarok mindössze egyharmada érzi úgy, hogy kényelmesen meg tud élni a jövedelméből, a többségnek a meglévőnél több pénzre lenne ehhez szüksége a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatása szerint, melyben a magyar háztartások anyagi helyzetével kapcsolatban készítettek. Akiknél hiányos a kassza, azoknak havi plusz 200 ezer forintra lenne szüksége a felmérés alapján. A hiányra sokaknak a kölcsön jelenti a megoldást, az elmúlt évben igénylők ötöde vett fel hitelt a bevételek és kiadások egyensúlyban tartására, így ez lett a harmadik leggyakoribb hitelcél. 

 

A felmérés azonban rámutat, hogy a következő három hónapban a hitelfelvételi szándékot inkább a nagyobb tervek motiválják. A többség lakásfelújítást vagy vásárlást tervez (29-29%), de az autóvásárlás (22%), illetve a nagyobb háztartási nagygépek beszerzése (16%) is népszerű hitelcélok. 

 

A Cofidis Hitel Monitor szerint a magyarok 9 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben, és a legnépszerűbb hiteltípus továbbra is a személyi kölcsön, ami az elmúlt hónapokban kifejezetten erősen teljesített. A nem lakáscélú hitel tervezett átlagos összege jelenleg 1,1 millió forint.

 

 

Egyre többen tájékozódnak a közösségi médiából

 

A felmérés szerint a fontosabb pénzügyi döntések előtt a magyarok többsége a saját bankjához fordul információért, de emellett népszerű az online összehasonlító oldalak, kalkulátorok használata (34%), valamint a hitelajánlatok internetes keresővel való feltérképezése (24%) is. 

 

A közösségi média térnyerése azonban ezen a területen is szembetűnő: a lakosság 37 százaléka megbízható forrásnak tartja pénzügyi témákban a social media oldalakon elérhető tartalmakat, és 22 százalékuk követ kifejezetten ezzel foglalkozó oldalakat, influenszereket vagy csoportokat. Főleg a befektetésekkel, megtakarításokkal, jövedelemnövelési lehetőségekkel kapcsolatos témák népszerűek, de az internetezők közel negyede a hitelek kapcsán innen is tájékozódik. A közösségi médiát használók 43 százaléka csupán ötleteket és információt gyűjt ezeken a platformokon, ugyanakkor 15 százalékuk alkalomadtán vagy akár rendszeresen pénzügyi döntést is hoz az ott látottak alapján.

 

 

A közösségi média a vásárlási szokásokat is folyamatosan alakítja. Tízből hat felhasználó talált már ezeken a felületeken olyan terméket vagy márkát, amelyet később meg is vett. Az így elköltött átlagos legnagyobb összeg 46 ezer forint, és a statisztikák szerint a nők jelentősen nagyobb arányban (70%) hoznak vásárlási döntéseket a közösségi média hatására, mint a férfiak.

 

Milyen hitelt keresnek a magyarok?

 

Egyre népszerűbbek a felmérés alapján az online is elérhető, gyorsan felvehető kölcsönök, emellett azt is elvárják az igénylők, hogy ne legyenek hozzáadott, rejtett költségek a folyamat során. A válaszadók közel fele szerint manapság már elvárható, hogy a teljes hitelfelvételi folyamatot online, papírmentesen intézhessék. 

 

Bár még többségben vannak a személyes találkozást preferálók, az elmúlt években csökkent az online ügyintézéstől elzárkózók száma, csak a lakosság negyede nem választaná ezt a megoldást. Azok, akik a személyes igénylést részesítik előnyben, attól tartanak leginkább, hogy online könnyebben vétenek hibát, illetve, hogy ilyenkor nem áll rendelkezésre ügyfélszolgálati segítség.

 

A felmérésben résztvevők az egyik legfontosabb mérlegelési szempontként említik a THM mértékét, azonban csak a lakosság fele van tisztában azzal, mit is jelent pontosan a teljes hiteldíj mutató. A kutatás szerint mindössze a magyarok negyede (26%) tudja, hogy egy hitelszerződést ma már online is alá lehet írni, a lakosság fele pedig nem hallott arról, hogy áruhitelt nem csak üzletben, hanem online is igényelhetnek. Mindemellett pozitív, hogy 62 százalékuk már tudatosan készülne egy váratlan helyzetre, és hitelfedezeti biztosítást is kötne.

Promóció

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek

Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text

Születési dátum

bezárás Köszönjük, a választott bank hamarosan keresni fog Téged!
Értékeld a Bank360-at!