Kötelező biztosítás e-autó

E-autóra a kötelező biztosítás is olcsóbb

Bank360-logo Bank360 tartalom
2019.11.21.
Frissítve: 2019-11-21 Létrehozva: 2019-11-21
5823159

 

A novemberben megjelent, év végi fordulós kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) díjainak elemzéséből egyértelműen kiderül, hogy jövőre jelentősen, átlagban 15 százalékkal drágulnak a biztosítások. Az autósok jelentős része év végén vált kgfb-t, vagyis a most megjelent adatok jól szemléltetik a teljes kötelező biztosítási piac alakulását.

 

Magasabb lesz az átlagdíj

 

Az átlagos adatokon belül azonban az egyes díjak jelentős eltérést mutatnak, így például az elektromos hajtású járművek előnyt élveznek. A Mercarius Flottakezelő kimutatása szerint hozzávetőleg több mint 15 százalékkal olcsóbban köthetnek biztosítást az elektromos autót használók - ez praktikusan azt jelenti hogy megússzák az áremelést.

 

Vagyis az elektromos hajtás fenntartási költségei ebben a szegmensben is alacsonyabbak - a kötelező biztosítás mellett a gépjárműilletékben és a gépjárműadóban is előnyt jelent a füstmentes autó. A biztosítási díjak közötti eltérés ráadásul a gépjármű méretétől független. Így a teljesítményük szerint azonos kategóriájú kisautók esetében éppúgy olcsóbb az elektromos modellek éves biztosítása, mint a nagyobb autóknál. A CASCO biztosítás ugyanakkor nem olcsóbb az elektromos autókra, hiszen ezek díja nagyban függ a gépjármű korától és értékétől.

 

Megfontolandó az átállás

 

Összességében tehát egyre inkább érdemes megfontolni az áttérést az elektromos hajtásra.

 

Mindez nemcsak a lakossági, hanem a céges autókra is vonatkozik, vagyis érdemes lehet áttekinteni a flottafejlesztés előtt a lehetőségeket, hiszen az alacsonyabb biztosítási díjak és alacsonyabb fenntartási költségek a flottaüzemeltetés díjában is megjelennek. 

 

Mindez az amúgy is átalakulóban lévő gépjárműpiacon tovább növelheti az elektromos gépkocsik iránti érdeklődést. A piaci trendek egyértelműen az elektromos hajtással működő gépjárművek gyors elterjedését vetítik előre. Ugyanakkor a magasabb értékesítési árak, valamint az elektromos töltőhálózat fejletlensége miatt a gépjármű-használók többsége ma még a hagyományos belső égésű modellek közül választ. A töltőhálózat leginkább Budapesten és a nagyobb városokban megoldott, vagyis egy hosszabb túra esetében komoly logisztikai feladatot jelenthet az autó működésben tartása. 

 

Sok támogatás jár utána

 

Ezen túlmenően azonban a legnagyobb gát mégis az ár. Egy átlagos városi autó, amely hozzávetőleg 4 millió forintért megkapható benzines kiszereléssel, e-autóként 11 millió forintba kerül. Ez azt jelenti, hogy sem a kötelező biztosítás, sem egyéb kedvezmények nem tudják ezt a többletet lefaragni. 

 

A kötelező biztosítás átlagára hozzávetőleg 50-55 ezer forint havonta, ebben 30 ezer forint alatti és majd 100 ezer forintos ajánlat is van. Ha azt vesszük, hogy egy autót 15 évig használunk, akkor változatlan feltételekkel az e-autókkal évente 7-8 ezer forintot lehet spórolni, azaz az autó teljes életében 110-120 ezer forintot. Ez azért sokkal kisebb összeg, semmint a kötelező biztosítás érdemben befolyásolni tudja a választásunkat.

 

Egyelőre túl drága

 

Természetesen nem csak a kötelezőnél tudunk spórolni. Az elektromos hajtású autók adója is alacsonyabb - vagy épp adómentességet élveznek - és állami támogatást is lehet kérni a vásárláshoz. Egyelőre a “tankolás” ingyen van az állomásokon, de ez a gépjárműpark bővülésével bizonyosan változni fog. Még ezekkel a paraméterekkel is inkább zöld elköteleződés vezethet bárkit is ilyen autó vásárlására, annyira sokba kerülnek pillanatnyilag az elektromos hajtású autók. 

 

Az is igaz ugyanakkor, hogy az új, korszerű technológiák bevezetésével hosszú távon azok is nyernek, akik nem akarnak beruházni semmilyen autóba. De ez már más történet.

Banki kalkulátorok

Kapcsolódó cikkek

Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text

Születési dátum

bezárás Köszönjük, a választott bank hamarosan keresni fog Téged!
Értékeld a Bank360-at!