Motor biztosítás

Nőtt a motorok és a buszok kgfb-díja, de mennyi most a casco?

Motor biztosítás

Nőtt a motorok és a buszok kgfb-díja, de mennyi most a casco?

Veres Patrik
2021-03-30 Frissítve: 2022-12-08
2021-03-30 Frissítve: 2022-12-08
13221607

A személygépkocsikhoz képest alacsonyabb volt az árváltozás 2020. negyedik negyedévében az egyéb járműkategóriákban. Ha nem vagyunk elégedettek a díjakkal, érdemes lehet új biztosítás után nézni.

 

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Magyar Nemzeti Bank kötelező felelősségbiztosítás árindexet készített, amelyet idén februártól rendszeresen frissít. Ebből nem csak az derült ki, hogy a személygépjárművek átlagos biztosítási díja 2020 negyedik negyedévében 44 523 forint volt. 

 

Azok számára is tartogat információt az árindex, akik motorkerékpárt, segédmotoros kerékpárt, taxit, teherautót vagy buszt vezetnek.

 

  • Motoroknál a növekedés 5 százalékos volt, az országos átlag 12 165 forint volt. 
  • Segédmotoros kerékpároknál 4 százalék volt az áremelkedés, az átlagdíj pedig 4 563 forint volt, 
  • teherautóknál pedig egy százalékkal nőtt az átlagdíj, ami 79 684 forint volt.
  • 10-42 fő között szállító buszoknál négy százalék volt az áremelkedés, ami 259 537 forintos átlagdíjat jelent.
  • Taxiknál 5 százalékkal nőtt az átlagdíj, ez 146 444 forintos átlagnak felel meg. 

 

Ha a fentiekhez képest a mi járművünknek kiugróan magas a biztosítási díja, érdemes utánajárni, hogyan szüntethetjük meg az aktuális kgfb-t és köthetünk újat.

 

Cascoval nagyobb a biztonság

 

Legyen szó motorról vagy buszról, a kötelező biztosítás csak abban az esetben jelent fedezetet, ha mi okozunk balesetet, vagy ha egy másik biztosított közlekedő a vétkes a károkozásban. Ha valamilyen elemi kár, lopás, rongálás miatt lesz baj, saját zsebből kell fizetnünk a javítást.

 

Ilyen helyzetben segíthet a casco, amit nem csak személyautóra köthetünk, viszont érdemes tudni, hogy vannak kivételek: nem köthető például, ha a jármű quad, segédmotoros kerékpár, egyedi építésű motorkerékpár, vagy verseny céljára kialakított motor, crossmotor. 

 

A tarifa természetesen a jármű tulajdonságaitól és annak korától, sérülési múltjától is függ, továbbá attól, ha taxiként használjuk. 

 

A díjszabást az is meghatározza, hogy mekkora önrészt vállalunk kár esetén, azaz mennyit fogunk mi kifizetni a felmerülő költségekből egy baleset vagy egyéb kár esetén. 

 

Példakalkulációnkban 649 köbcentis lökettérfogatú, 2017-ben gyártott motor cascoját vizsgáltuk: az alapvető kockázati elemekre nagyjából 80 000 forint körüli éves casco-díjjal számolhatunk (természetesen típustól függően), de faraghatunk a költségekből, ha a kötelezőt és a cascot is egy biztosítónál kötjük vagy egyéb szolgáltatásokat is igénybe veszünk. Ekkora díjért cserébe töréskár és elemi károk elleni védelmet kaphatunk.

 

A példakalkulációt egy használt, 2010-es Volkswagen Caddy-n is elvégeztük: itt 124 000 forintos cascoval számolhatunk. 

 

Érdemes természetesen a casco esetében is megversenyeztetni a biztosítók ajánlatait, hiszen éves szinten több tízezer forintot is spórolhatunk egy jobb ajánlattal. 

Promóció

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek

Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text

Születési dátum

bezárás Köszönjük, a választott bank hamarosan keresni fog Téged!
Értékeld a Bank360-at!