Bank360
  • Hitelek
  • Támogatások
  • Bankszámlák
  • Megtakarítások
  • Vállalat
  • Hitelkalkulátor
Elemzés

Nőtt a motorok és a buszok kgfb-díja, de mennyi most a casco?

2021-03-30|Frissítve: 2024-05-13

A személygépkocsikhoz képest alacsonyabb volt az árváltozás 2020. negyedik negyedévében az egyéb járműkategóriákban. Ha nem vagyunk elégedettek a díjakkal, érdemes lehet új biztosítás után nézni.

 

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Magyar Nemzeti Bank kötelező felelősségbiztosítás árindexet készített, amelyet idén februártól rendszeresen frissít. Ebből nem csak az derült ki, hogy a személygépjárművek átlagos biztosítási díja 2020 negyedik negyedévében 44 523 forint volt. 

 

Azok számára is tartogat információt az árindex, akik motorkerékpárt, segédmotoros kerékpárt, taxit, teherautót vagy buszt vezetnek.

 

  • Motoroknál a növekedés 5 százalékos volt, az országos átlag 12 165 forint volt. 
  • Segédmotoros kerékpároknál 4 százalék volt az áremelkedés, az átlagdíj pedig 4 563 forint volt, 
  • teherautóknál pedig egy százalékkal nőtt az átlagdíj, ami 79 684 forint volt.
  • 10-42 fő között szállító buszoknál négy százalék volt az áremelkedés, ami 259 537 forintos átlagdíjat jelent.
  • Taxiknál 5 százalékkal nőtt az átlagdíj, ez 146 444 forintos átlagnak felel meg. 

 

Ha a fentiekhez képest a mi járművünknek kiugróan magas a biztosítási díja, érdemes utánajárni, hogyan szüntethetjük meg az aktuális kgfb-t és köthetünk újat.

 

Cascoval nagyobb a biztonság

 

Legyen szó motorról vagy buszról, a kötelező biztosítás csak abban az esetben jelent fedezetet, ha mi okozunk balesetet, vagy ha egy másik biztosított közlekedő a vétkes a károkozásban. Ha valamilyen elemi kár, lopás, rongálás miatt lesz baj, saját zsebből kell fizetnünk a javítást.

 

Ilyen helyzetben segíthet a casco, amit nem csak személyautóra köthetünk, viszont érdemes tudni, hogy vannak kivételek: nem köthető például, ha a jármű quad, segédmotoros kerékpár, egyedi építésű motorkerékpár, vagy verseny céljára kialakított motor, crossmotor. 

 

A tarifa természetesen a jármű tulajdonságaitól és annak korától, sérülési múltjától is függ, továbbá attól, ha taxiként használjuk. 

 

A díjszabást az is meghatározza, hogy mekkora önrészt vállalunk kár esetén, azaz mennyit fogunk mi kifizetni a felmerülő költségekből egy baleset vagy egyéb kár esetén. 

 

Példakalkulációnkban 649 köbcentis lökettérfogatú, 2017-ben gyártott motor cascoját vizsgáltuk: az alapvető kockázati elemekre nagyjából 80 000 forint körüli éves casco-díjjal számolhatunk (természetesen típustól függően), de faraghatunk a költségekből, ha a kötelezőt és a cascot is egy biztosítónál kötjük vagy egyéb szolgáltatásokat is igénybe veszünk. Ekkora díjért cserébe töréskár és elemi károk elleni védelmet kaphatunk.

 

A példakalkulációt egy használt, 2010-es Volkswagen Caddy-n is elvégeztük: itt 124 000 forintos cascoval számolhatunk. 

 

Érdemes természetesen a casco esetében is megversenyeztetni a biztosítók ajánlatait, hiszen éves szinten több tízezer forintot is spórolhatunk egy jobb ajánlattal. 

Promóció

Kapcsolódó cikkek

Casco biztosítás motorra - milyet köthetünk?
2020-02-18

Casco biztosítás motorra - milyet köthetünk?

A kötelező biztosítás mellé érdemes elgondolkodni a cascon - ez nemcsak akkor igaz, ha autóval közlekedünk, hanem akkor is, ha motorral rójuk az utakat. Utánajártunk, milyen feltételekkel köthetünk CASCO biztosítást kedvenc kétkerekűnkre.

Elolvasom
Mitől függ a kötelező biztosítás díja?
2019-10-30

Mitől függ a kötelező biztosítás díja?

Kötelező biztosítás nélkül nem vezethetünk autót, és egy sor másik járművet sem. Mivel olyan költségről van szó, amit mindenképpen ki kell adnunk, érdemes összehasonlítani a díjakat, és a lehető legkedvezőbbet kiválasztani. Összegyűjtöttük, mi minden befolyásolhatja a kötelező biztosításunk díját.

Elolvasom
E-autóra a kötelező biztosítás is olcsóbb
2019-11-21

E-autóra a kötelező biztosítás is olcsóbb

A novemberben megjelent, év végi fordulós kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) díjainak elemzéséből egyértelműen kiderül, hogy jövőre jelentősen, átlagban 15 százalékkal drágulnak a biztosítások. Az autósok jelentős része év végén vált kgfb-t, vagyis a most megjelent adatok jól szemléltetik a teljes kötelező biztosítási piac alakulását.

Elolvasom
Megéri kiegészítő balesetbiztosítást kötni a Cascohoz?
2020-06-03

Megéri kiegészítő balesetbiztosítást kötni a Cascohoz?

A gépjármű-tulajdonosok elsősorban a vagyoni kárra figyelnek, azaz természetesen megkötik a szükséges kötelező felelősségbiztosítást, valamint casco-t, ugyanakkor kevesekben merül fel az emberi élet és egészség védelme.

Elolvasom
Megugrottak a kötelező biztosítások kárkifizetései, nőttek a díjak is
2022-09-29

Megugrottak a kötelező biztosítások kárkifizetései, nőttek a díjak is

A járvány elmúltával többet használjuk az autónkat, ezért több a baleset is. Ez pedig a kötelező felelősségbiztosítások árában és a kárkifizetésekben is meglátszik a friss adatok szerint. 

Elolvasom
Végre valami alulmúlja az inflációt: csak 5 százalékkal nőttek a kgfb-díjak
2022-12-09

Végre valami alulmúlja az inflációt: csak 5 százalékkal nőttek a kgfb-díjak

Közzétette az MNB a harmadik negyedéves KGFB-indexet, ez alapján a biztosítási díjak az előző év azonos időszakához képest 5 százalékkal emelkedtek, a kárkifizetések pedig 12 százalékkal nőttek.

Elolvasom
Figyelem, hamarosan jön a kötelező biztosítás az elektromos rollerekre
2024-05-13

Figyelem, hamarosan jön a kötelező biztosítás az elektromos rollerekre

Július közepétől minden olyan, nem emberi hajtású járműre kötelező felelősségbiztosítást kell kötni, amely gyorsabban tud menni 25 km/h-nál. Készülhetnek az elektromos rolleresek is, de a biztosítók még csak most alakítják ki az ajánlataikat

Elolvasom