A kötelező biztosítás mellé érdemes elgondolkodni a cascon - ez nemcsak akkor igaz, ha autóval közlekedünk, hanem akkor is, ha motorral rójuk az utakat. Utánajártunk, milyen feltételekkel köthetünk CASCO biztosítást kedvenc kétkerekűnkre.
A motort jellemzően a melegebb évszakokban vesszük elő a garázsból, de ez nem gond, ugyanis a motorra akár szezonálisan is megköthetjük a biztosítást, például féléves időtartamra, vagy határozott idejű szerződéssel.
Milyen járműre köthetünk motoros cascot?
Hagyományos célra használt motorkerékpárra, motoros triciklire és mopedautóra minden további nélkül megköthetjük a CASCO biztosítást. Bizonyos esetekben azonban nem fogunk tudni szerződni. Kizáró ok lehet a jármű típusát illetően a quad, a segédmotoros kerékpár, az egyedi építésű motorkerékpár, valamint a verseny céljára kialakított motor és a crossmotor is.
A biztosítás magában foglalhat számos tartozékot, például a kötelező bukósisakot, motoros ruhát és egyéb felszereléseket is. Ugyanez vonatkozik az igazoltan gyárilag beépített vagyonvédelmi berendezésekre is, például a lopásgátlóra.
Lopásnál sokat segíthet a casco
Hiába teszünk meg mindent, egy motort akkor is könnyebb ellopni, mint bármelyik autót, hiszen könnyebben mozdítható, szállítható. A rendszám nélküli motorokat ráadásul beazonosítani is nehezebb, így ha ellopják, valószínűleg nem látjuk többé.
Ez biztosítás nélkül nagy veszteség, pláne, ha hitelből vásároltuk a motort, hiszen ebben az esetben ugyanúgy tovább kell fizetni a törlesztőrészletet. Ellenben, ha lopásra is bebiztosítjuk magunkat, akkor a biztosítási díjból beszerezhetünk egy másik motort, anélkül, hogy nagyobb költségbe vernénk magunkat.
A biztosítók minden eshetőségre fel vannak készülve: nem csak akkor nyújt védelmet a casco, ha a nyílt utcán rongálódik meg vagy tűnik el a motor, hanem akkor is, ha az eset zárható garázsban történik. A biztosítók többnyire a motor vagy robogó aktuális értékét térítik meg teljes egészében.
Mennyibe kerül a motoros casco?
A motoros casco díja függ attól, hogy milyen típusú járműre szeretnénk megkötni a szerződést, illetve hogy mekkora önrészt vállalunk - ez általában 10-20 százalék szokott lenni. Emellett a konkrét összeget is meg kell adnunk, amelyet ki kell fizetni, ha bekövetkezik a biztosítási esemény - a minimum összeg motoroknál 50 ezer forint körül van. A kettő közül a nagyobb érték lesz az, amit a biztosító levon a kártérítés összegéből, tehát azt nekünk kell majd kifizetnünk, ha kár keletkezne a motorban.
Ma már szinte minden járműbiztosítónál van lehetőség cascot kötni motorra, ráadásul nem is kell érte egy vagyont fizetni. Éves szinten akár 50 ezer forint körül is találhatunk ajánlatot az alap szolgáltatásokra, de az ár több tényezőtől függ. Akárcsak az autóra kötött casconál, itt is választhatunk drágább csomagot (pl. kiegészítő balesetbiztosítással), illetve kiaknázhatunk különböző kedvezményeket. Faraghatunk a biztosítási díjból például azzal, ha a casco biztosítást és a kötelező biztosítást együtt kötjük meg, ugyanannál a biztosítónál.
Természetesen a motornál is számít az, hogy hány éve vezetünk, illetve, hogy a levezetett időszak balesetmentes volt-e. Ebben az esetben is a bonus-malus rendszer a mérvadó, akárcsak az autóknál.