Nagyjából egységes protokollt követnek a hazai bankok, hogy megóvják munkatársaikat és ügyfeleiket a koronavírus-járványtól. A pénzintézetek csoportszintű vagy saját tervet követnek, vagy szorosan követik a Magyar Bankszövetség által kiadott ajánlásokat - derült ki a Bank360.hu-nak adott banki válaszokból. Természetesen a bankok folyamatosan tartják a kapcsolatot a szakszolgálatokkal, a fiókokban, telephelyeken fertőtlenítőket helyeztek ki, fokozták a takarítások számát és korlátozzák a külföldi üzleti utazásokat, kisebb és nagyobb létszámú megbeszéléseket, rendezvényeket.
Az Erste Bank külön kiemelte: munkatársait laptokokkal látta el és kialakította azon folyamatokat, amelyek lehetővé teszik a zökkenőmentes otthoni munkavégzést. A bank munkatársainak jelentős része képes otthonról is ugyanolyan hatékonyan ellátni feladatát, mintha bent ülne az irodában. Hasonlóról számolt be a Gránit Bank is: a rendszerek mintegy 80 százaléka alkalmas a távoli, biztonságos üzemeltetésre.
Több bank megkezdte az ügyfelek felszólítását, hogy lehetőség szerint kerüljék a bankfióki látogatás, így tett az UniCredit Bank, a Takarékbank, míg a közlemények szerint a Magnet Banknál a fiókok már csak rövidített nyitvatartással üzemelnek, az MKB Bank pedig holnaptól szünetelteti a nyitva tartást a Váci utcai fiókjában. A bankok azt tanácsolják, hogy az ügyfelek inkább elektronikus csatornákon intézzék a banki ügyeiket és csak a legszükségesebb esetben keressék fel személyesen a fiókokat.
Az ügyfelek nyugodtak
A Bank360.hu arra is kíváncsi volt, hogyan reagálnak az ügyfelek a vírusra:
-
kaptak-e nagyobb súlyt a biztonságos eszközök a befektetési portfóliókban,
-
feltörik-e a megtakarításokat,
-
kiveszik-e pénzüket a számlájukról,
-
vagy éppen többet vásárolnak kártyával az élelmiszerfelhalmozás közepette?
A legtöbb bank ezekre a kérdésekre nem válaszolt, amelyek viszont igen, ott szűk kommentárban jelezték, hogy egyelőre semmit sem tapasztalnak a fentiekből.