A lakásbiztosításokban már benne lévő vagy azok mellé köthető asszisztencia szolgáltatás éppen abban tud segíteni, ami manapság sokszor felér egy lehetetlen küldetéssel: minél hamarabb olyan megbízható szakembert találni, aki valóban kijön és tényleg elhárítja a lakásban keletkezett váratlan problémát.
Elrepedt egy cső, emiatt szivárog a víz, és már az alattunk lakó is észlelte a bajt? Ilyen és ehhez hasonló kellemetlen helyzetben egy megoldás van: mielőbb kihívni egy szakembert, aki megvizsgálja, és meg is oldja a problémát. Ez azonban manapság nem ennyire egyszerű. A megbízható és hozzáértő, kis munkára is gyorsan kijövő szakember a szó szoros értelmében kincset ér. Akinek van ilyen a telefonjában, az a szerencse fiának érezheti magát.
Aki az idegtépő és többnyire kudarcokkal teli mesterkeresés helyett biztosra akar menni, annak érdemes lakásbiztosítás asszisztencia (assistance) szolgáltatást is kötnie. Ez pont ilyen váratlan helyzetekre nyújt gyors és biztos megoldást.
A lakásbiztosítások egy része eleve magában foglalja az asszisztencia szolgáltatást, amivel nem is feltétlenül vannak tisztában a biztosítottak. Ez azt jelenti, hogy például egy csőtörés esetén nem kell a mester keresésével tölteni az időt, helyette elég egy telefon a biztosítónak, és az gondoskodik a vészhelyzet elhárításáról szakember helyszínre küldésével.
Akinek tehát már van lakásbiztosítása, annak érdemes megnéznie, hogy van-e benne asszisztencia szolgáltatás, és az mire terjed ki. Előfordulhat ugyanis, hogy miközben éppen sziszifuszi küzdelmet folytat egy azonnal kijövő vízszerelőért, a biztosításában benne van ez a szolgáltatás, csak a biztosítóját kell hívnia érte.
Mit kell tudni az asszisztencia szolgáltatásról?
Az asszisztencia szolgáltatás vészhelyzet elhárításában, sürgős beavatkozást igénylő esetekben nyújt segítséget. A biztosítási szerződés tartalmazza, hogy mikor vehető igénybe. A lakásbiztosítás asszisztencia legnagyobb előnye, hogy telefonon éjjel-nappal, a hét minden napján elérhető, és szükség esetén megbízható szakembert küldenek a kockázatviselési helyeként megadott ingatlanba. Leggyakrabban duguláselhárításra vagy vízvezetékszerelésre van szükség, de az sem ritka, hogy a kulcs törik bele a bejárati ajtó zárjába, esetleg elhagytuk azt, és ezért nem tudunk bejutni a lakásunkba. Ilyen problémánál szinte azonnali megoldásra van szükség.
Ha viszont van ezekre is kiterjedő lakásbiztosításunk, akkor a biztosító megszervezi és kifizeti a vészhelyzet elhárítását. Aki már átélt hasonló helyzetet, az tapasztalhatta, ilyenkor a legnagyobb értéke annak van, ha rögtön jön egy olyan mester, akiben megbízhat az ember. Fontos fejben tartanunk, hogy az asszisztencia a vészhelyzet elhárítására szolgál, az ezt követően esetlegesen felmerülő helyreállítás költségeit már a lakásbiztosítás vagyonbiztosítása fedezi.
Milyen problémákra vonatkozik az asszisztencia?
Számos, azonnali megoldást igénylő esetbe futhatunk bele lakástulajdonosként vagy bérlőként:
- elrepedhet vagy eltörhet a vízcső,
- jöhet egy szennyvízcsatorna dugulás,
- beletörhet a bejárati ajtóba a kulcs, és nem lehet ki- vagy bejutni a lakásba
- betörhet egy ablak,
- áramellátási gond lehet a rendszerünk meghibásodása miatt.
A biztosítók ezekre a helyzetekre nyújtanak az asszisztencia szolgáltatást a lakásbiztosításhoz kapcsolódóan. Az Allianz Biztosító Otthonom lakásbiztosítása például három választható, eltérő szolgáltatási tartalmú csomagot kínál, ezek a Komfort, az Extra és a Max. Mindhárom védelmet nyújt az otthoni vészhelyzetek elhárítására asszisztencia formájában, amibe a háztartási gépek meghibásodása is beletartozik.
Gyakori, hogy már akkor kezdünk el kapkodni, amikor megtörtént a baj, ezért azt ajánljuk, hogy inkább készüljünk fel a váratlan helyzetre. Nézzük meg, van-e asszisztencia szolgáltatás a lakásbiztosításunkban. Ha igen, hogyan tudjuk ezt igénybe venni? Írjuk fel a megadott telefonszámot a többi “vészhelyzeti” közé, vagy/és mentsük el a telefonunkba!
Ha pedig még nincs lakásbiztosításunk, akkor eggyel több nyomós ok, hogy kössünk ilyet.