Egyre több biztosítás köthető meg már akár mobiltelefon keresztül is szinte pillanatok alatt. Olyanok is, amelyeket korábban hosszas egyeztetés előzött meg. A biztosítók és összehasonlító kalkulátoros szolgáltatók kínálata mellett a mobilbankokba is beköltöznek ezek a termékek.
Akár még néhány évvel ezelőtt is személyes megbeszélések, papírozás, hosszas ügyintézés előzött meg egy biztosításkötést. Az először a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításban (kgfb) és casco biztosításban elterjed egyszerű, internetes ügyintézés mára több más terméknél is kezd mindennapossá válni.
Ilyen például az utasbiztosítás, amelyet akár közvetlenül a nyaralás előtt is meg lehet kötni már percek alatt akár az egész családra. Ráadásul a szerződés online megkötése előtt az ajánlatokat is könnyen össze lehet hasonlítani az interneten, így mobillal a kezünkben gyorsan a nekünk legjobb ajánlatot választhatjuk ki, ahogyan tehetjük ezt például a Bank360.hu utasbiztosítás kalkulátorával.
A K&H Csoport belga anyabankja, a KBC tapasztalatait és fejlesztéseit is felhasználva újabb digitális megoldásokat mutatott be, amelyekkel köthetünk a mobilunkon kockázati életbiztosítást, kárbejelentést tehetünk és a kárügyintézést is nyomon követhetjük, valamint áttekinthetjük a mobilbankban egy felületen az összes biztosításunkat is. Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese szerint a digitális csatornák adta lehetőségekkel élve a biztosításkötés még soha nem volt ennyire egyszerű. Ennek eredményeként az új kockázati életbiztosítások 20 százalékát már a mobilbankban kötik az ügyfelek.
Az ügyfelek kézben akarják tartani a pénzügyeiket
Lényegében minden kockázatra fejlesztettek már valamilyen biztosítást, ezért új biztosítási termékkel tehát nehéz előállni. Viszont az ügyfelek magasabb színvonalú kiszolgálása meghatározza, hogy hol érdemes biztosítást kötni. A prognózisok szerint 2024-re több mint 7,1 milliárd mobiltelefon-felhasználó lesz a Földön, vagyis tízből 9 embernek lesz mobiltelefonja – ezek elsöprő többsége okostelefon. A pénzügyek intézése egyre inkább a digitális térbe, a számítógépekről és a laptopokról az okoseszközökbe költözik. Ráadásul a banki és biztosítási szolgáltatások egy helyre kerülhetnek, hiszen az ügyfelek azt is igénylik, hogy minél egyszerűbben áttekinthessék és intézhessék a pénzügyeiket.
A digitális csatornák népszerűségét támasztják alá a K&H számai is: a pénzintézet ügyfeleinek 88 százaléka használja ezeket, összesen 670 ezer digitálisan aktív ügyfelük van, ezen belül a mobilbankot mintegy félmillió ügyfél használja. Havonta mintegy 3,2 millió érintésmentes fizetési tranzakciót bonyolítanak le, melyek ötöde immár valamilyen okoseszközön (okostelefonon, okosórán) bonyolódik le.
A K&H mobilbankban a hitelfedezeti biztosítások kötése egy év alatt közel 20 százalékot emelkedett. A mobilon bejelentett kárügyek száma is növekszik, a funkció megjelenése óta a bejelentések 7 százaléka már ezen a csatornán keresztül érkezett.